گروه خودرو- رئیس پلیس راهور، گفت: نقاط جدید حادثهخیز را احصاء کردهایم. چه این نقاط در کمیسیون ایمنی راهها ثبت شود یا نشود برای پلیس فرق ندارد و ما معتقدیم این نقاط باید اصلاح شوند. به گزارش مناقصهمزایده، سردار حسن مؤمنی؛ در دومین نشست تخصصی رؤسای پلیس راه و مدیران کل راهداری و حملونقل جادهای […]
گروه خودرو- رئیس پلیس راهور، گفت: نقاط جدید حادثهخیز را احصاء کردهایم. چه این نقاط در کمیسیون ایمنی راهها ثبت شود یا نشود برای پلیس فرق ندارد و ما معتقدیم این نقاط باید اصلاح شوند. به گزارش مناقصهمزایده، سردار حسن مؤمنی؛ در دومین نشست تخصصی رؤسای پلیس راه و مدیران کل راهداری و حملونقل جادهای با هدف ارتقای ایمنی عبور و مرور سفرهای نوروزی، با بیان اینکه در بحث منابع نمیتوانیم معجزه کنیم، اظهار داشت: اعتبارات و امکانات محدود اما کار نامحدود است و اگر در استانها بهطور متمرکز عمل نکنیم قطعاً نمیتوانیم به هدف کاهش تصادفات برسیم و باید ظرفیتهای استانی متمرکز شوند تا به هدف کاهش تصادفات برسیم. وی ادامه داد: هیچ یک از دستگاهها درباره تصادفات نظر جداگانهای ندارند و امروز تمام نهادها و دستگاههای اجرایی نظر و تفکر واحدی درباره تصادفات دارند و اینکه راضی نیستیم حتی یک قطره خون از بینی مردم ناشی از تصادفات ریخته شود. رئیس پلیس راهور، با بیان اینکه هیچ اختلافی بین پلیس و راهداری را نمیپذیریم، گفت: خوشبختانه هماهنگی و تعامل بین راهداری و پلیس در تمام استانها وجود دارد. سردار مؤمنی؛ درباره آمادگی پلیس برای سفرهای نوروزی و تداخل آن با ماه رمضان، تأکید کرد: به دلیل تداخل عید نوروز و ماه رمضان، امسال احتمال دارد که تردد شبانه بیشتر شود از اینرو باید برای این تغییر الگوی مسافران، برنامهریزی داشته باشیم و براساس آن گشت شبانه بیشتر خواهد شد و باید از ظرفیتهای موجود بیشترین استفاده را کنیم. وی ادامه داد: بین دو روش کتازلسنتی و نوین هیچ حق انتخابی نداریم و باید روش نوین را برای حفظ ایمنی مردم در سفرها را انتخاب کنیم. استفاده از دوربین جادهای یکی از راههای بکارگیری روشهای نوین است اما در استفاده حداکثری از دوربینها مشکل داریم و در موردی نباید دوربین غیرفعال در مسیرها داشته باشیم. رئیس پلیس راهور، با بیان اینکه باید از ظرفیتهای استانی حداکثر استفاده را داشته باشیم، گفت: سامانه سپهتن پس از تغییرات هنوز به فعالیت صددرصدی نرسیده است و باید کنترلهای بیشتری داشته باشیم. باید جلوی تردد ناوگان حملونقل عمومی که دچار عیب و ایراد هستند از پایانه گرفته شود و قطعاً جلوی پاسگاه نمیتوان جلوی تردد آنها را گرفت. وی با بیان اینکه هشت درصد جانباختگان تصادفات متعلق به راههای روستایی هستند، اظهار داشت: نقاط جدید حادثهخیز را احصا کردهایم چه این نقاط در کمیسیون ایمنی راهها ثبت شود یا نشود برای پلیس فرق ندارد و ما معتقدیم این نقاط باید اصلاح شوند. هر چند تا سفرهای نوروزی امکان رفع آن وجود ندارد اما امکان آشکارسازی آنها وجود دارد. معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، از صدور بیش از ۱۰ میلیون جریمه برای تخلفات ساکن در تهران خبر داد. همچنین سرهنگ فیروز کشیر؛ معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران، با بیان اینکه مهمترین دلیل ترافیک در روزهای پایانی سال تخلفات ساکن مانند توقفات دوبله است، گفت: در همین راستا نیز در این ایام برخورد با چنین تخلفاتی تشدید شده است. البته این طور نبوده که در طول سال نیز با چنین مواردی برخورد نشود، بهطوری که در ۱۱ ماهه سالجاری ۱۰ میلیون و ۱۵۵ هزار و ۷۵۰ فقره اعمال قانون فقط در بحث تخلفات ساکن در شهر تهران توسط همکاران بنده انجام شده است. وی افزود: ماده ۱۶۳ آییننامه راهنمایی و رانندگی به صراحت به موضوع تخلفات ساکن پرداخته و در آن تأکید شده که توقف در فاصله ۱۵ متری چراغهای راهنمایی و رانندگی، شیرهای آب آتشنشانی، ورود و خروجی مراکز آتشنشانی، پلیس و بیمارستانها و مراکز امداد و نجات کلاً ممنوع است. کشیر؛ افزود: با توجه به اینکه به روزهای پایانی سال نزدیک میشویم و شهروندان به مراکز خرید مراجعه میکنند، گفت: همین موضوع نیز بر ترافیک عادی شهر تهران که در برخی از ساعات ترافیک پرحجمی است، اضافه میکند. در مواردی مشاهده شد که اعضای خانواده برای خرید به مرکز خرید رفته و راننده پشت فرمان نشسته و با توقف دوبله منتظر آنان میماند. این اقدام هم تخلف است و صرف اینکه راننده در خودرو حضور داشته باشد، مجوزی برای پارک دوبل نیست. معاون اجتماعی و فرهنگی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، تأکید کرد: توقف دوبله و تخلفات ساکن باعث سدمعبر و ایجاد ترافیک شده و پلیس حتماً با آن برخورد خواهد کرد. ما اجازه نخواهیم داد که ساعتها وقت مردم و سوخت خودرویشان به خاطر تخلف یک نفر هدر برود.
گروه راهوشهرسازی -راه روستایی یکی از مهمترین خدمات زیربنایی است که نقش و جایگاه ویژهای در توسعه مناطق روستایی ایفاء میکند، بهطوری که از آن بهعنوان شریان حیاتی هر منطقه یاد میکنند. جادهها علاوه بر حمل تولیدات زراعی، عامل اصلی جابجایی مسافران و پیونددهنده مناطق روستایی و شهرها میباشند. راهها باعث کاهش زمان حرکت و […]
دیدگاه بسته شده است.