ایجاد فضای رقابتی در حوزه ارتباطات زیرساخت کشور

  رییس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از ایجاد فضای رقابتی در حوزه زیرساخت خبر داد و گفت: توجه به کیفیت در کنار توسعه زیرساخت‌ها در دستور کار قرار دارد. به گزارش ایسنا، محمود خسروی درباره مهم‌ترین اقدام سال ۹۴ شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: با تلاش و همت همکاران، نیازهای تمامی مشتریان خود […]

 

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از ایجاد فضای رقابتی در حوزه زیرساخت خبر داد و گفت: توجه به کیفیت در کنار توسعه زیرساخت‌ها در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایسنا، محمود خسروی درباره مهم‌ترین اقدام سال ۹۴ شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: با تلاش و همت همکاران، نیازهای تمامی مشتریان خود که همان اپراتورهای اصلی کشور هستند را حل کرده‌ایم.

وی اظهارکرد: در سال ۹۴، پروژه تلاش ۲ و پروژه تجمیع را به نتیجه رسانده‌ایم و همچنین شبکه IP و انتقال را به گونه‌ای توسعه داده‌ایم که به حمدا… اپراتور‌ها مشکلی نداشته‌اند.

خسروی با بیان این‌که وضعیت کیفیت ارتباطات روز به روز بهتر می‌شود، افزود یکی از راه‌های افزایش کیفیت، افزایش منابع است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت بر کاهش وضعیت packet lost (اتلاف بسته) و DELAY (تأخیر) تأکید کرد و گفت: در شرایط فعلی در وضعیت مطلوبی قرار داریم.

رییس هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان این‌که نیاز‌ها و توسعه ICT همزمان در حال افزایش هستند، ادامه داد: همزمان با توسعه، افزایش کیفیت خدمات نیز مدنظر شرکت ارتباطات زیرساخت است.

خسروی در خصوص تأثیرات اجرایی شدن برجام بر شبکه‌های زیرساختی و ایجاد رقابت در پروژه‌های بین‌المللی گفت: وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در طی سال ۹۴، بر موضوعاتی چون اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید داخلی و برنامه‌ریزی فعالیت‌های پس از برجام، تأکید داشته‌اند.

وی تصریح کرد: با اجرای برجام هزینه‌ها کاهش می‌یابد، چرا که تحریم، هزینه‌های بالایی را در تجهیزات با تکنولوژی بالا، به ما تحمیل می‌کرد و انشاا… با اجرایی شدن آن، فضای رقابتی در حوزه زیرساخت ایجاد می‌شود.

خسروی در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص حمایت از شبکه‌های اجتماعی داخلی گفت: یکی از اهداف برنامه و تأکیدات واعظی، آن است که شبکه‌هایی داشته باشیم که بومی، محلی و ملی باشد.

 

وی با بیان این‌که در شرایط فعلی اطلاعات هموطنان در جاهای دیگر دنیا و شبکه‌های دیگر، میزبانی می‌شود، افزود: یکی از اهداف ما داشتن شبکه قوی داخلی است تا مردم بتوانند به مبادله اطلاعات مورد نظرشان در شبکه‌های مجازی و گروه‌های خود بپردازند، اگرچه شبکه‌های خارجی از ما جلوتر هستند، اما با حمایت دولت و مردم، این موضوع حل می‌شود.