سخنگوی شورایرقابت، با اشاره به اینکه تنها پنج درصد از توان شورایرقابت به حوزه خودرو اختصاص پیدا کرده، گفت: طی۱۰ روز گذشته بیش از ۲۰۰۰ شکایت از خودروسازان داخلی را بررسی کردیم و به نتیجه رساندیم. به گزارش مناقصهمزایده، سپهر دادجوییتوکلی؛ سخنگوی شورایرقابت، درخصوص افزایش قیمت خودرو، عنوان کرد: تنها پنج درصد از توان شورایرقابت […]
سخنگوی شورایرقابت، با اشاره به اینکه تنها پنج درصد از توان شورایرقابت به حوزه خودرو اختصاص پیدا کرده، گفت: طی۱۰ روز گذشته بیش از ۲۰۰۰ شکایت از خودروسازان داخلی را بررسی کردیم و به نتیجه رساندیم. به گزارش مناقصهمزایده، سپهر دادجوییتوکلی؛ سخنگوی شورایرقابت، درخصوص افزایش قیمت خودرو، عنوان کرد: تنها پنج درصد از توان شورایرقابت به حوزه خودرو اختصاص پیدا کرده و با پروندههای بزرگی همچون فولاد، یوتیلیتیها، تاکسیهای اینترنتی و… روبهرو هستیم. وی با بیان اینکه حدوداً ۱۸ ماه با سرکوب قیمت خودرو در بازار مواجه بودیم، گفت: زمانی که سران سهقوه مطابق مصوبه، مدیریت و قیمتگذاری را به نهادهای دیگری واگذار کردند، حدوداً ۱۸ ماه با این چالش مواجه بودیم. سخنگوی شورایرقابت، با اشاره به اینکه شوراینگهبان به صورت خودجوش نسبت به این بازار خودرو حساس بود، یادآور شد: بعد از ورود مجدد شورایرقابت به عرصه قیمتگذاری خودروها، در گام نخست کارگروهی بر مبنای یک خرد جمعی تشکیل شد که منجر به مصوبه ۵۴۳ شد. وی ادامه داد: براساس این دستورالعمل (مصوب ۱۱ بهمن ۱۴۰۱)، مبنای تنظیم قیمت خودرو، براساس ضوابط قیمتگذاری، مصوب هیئت تعیین و تثبیت قیمتهاست که توسط سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان محاسبه و به وزارت صمت اعلام میشود. دادجوییتوکلی؛ تأکید کرد: البته این به معنای کنار گذاشته شدن کامل شورایرقابت از قیمتگذاری خودرو نیست و صرفاً وظیفه ابلاغ مصوبه قیمتها و قیمتگذاریها بر دوش وزارت صمت افتاده و از این پس نظارت شورا درباره محاسبه و ابلاغ محاسبه، پسینی خواهد بود و چنانچه در نحوه اجرا، شاهد ایراد باشد، ورود خواهد کرد.
بیش از ۲ هزار شکایت از خودروسازان بررسی شد
وی اضافه کرد: با توجه به فصل نهم قانون اصل ۴۴ اساسی، شورایرقابت دارای ظرفیت عالی برای پیگیری و مطالبات مردم است. این شورا متشکل از نمایندگان نازل متخصصین وزارت صمت، وزارت اقتصاد قاضیهای برجسته کشور که با اکثریت آرا یک طرح تبدیل به مصوبه میشود. سخنگوی شورایرقابت در پایان با بیان اینکه همچنان نظارتگر و پاسخگوی شکایات و مطالبات مردم هستیم، گفت: طی ۱۰ روز گذشته بیش از ۲۰۰۰ شکایت از خودروسازان داخلی را بررسی و به نتیجه رساندیم.
سرکوب قیمت خودرو در این سالها به لحاظ کیفیت و نحوه عرضه خودرو به بازار و همچنین قیمت، مشکلاتی را برای مصرفکننده واقعی بازار خودرو ایجاد کرده است. به گزارش از ایسنا، جواد مرزبان؛ عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت، با بیان این مطلب، گفت: قیمتهای دستوری در بلندمدت بهعنوان یک سیاست کلی پذیرفتنی […]
دیدگاه بسته شده است.