تجهیز جاده‌های اصلی کشور به دستگاه‌های «ایکس‌ری»

تجهیز جاده‌های اصلی کشور به دستگاه‌های «ایکس‌ری» سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در ۴ سال آینده بیش‌تر جاده‌های اصلی ‌و ترانزیتی کشور مجهز به دستگاه‌های ایکس‌ری تولید داخل می‌شود. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ قاسم‌خورشیدی با اشاره به بهره‌برداری از نخستین دستگاه ایکس‌ری تولید داخل و نصب آن در یکی […]

تجهیز جاده‌های اصلی کشور به دستگاه‌های «ایکس‌ری»

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در ۴ سال آینده بیش‌تر جاده‌های اصلی ‌و ترانزیتی کشور مجهز به دستگاه‌های ایکس‌ری تولید داخل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ قاسم‌خورشیدی با اشاره به بهره‌برداری از نخستین دستگاه ایکس‌ری تولید داخل و نصب آن در یکی از معابر گفت: پیش از این همه ایکس‌ری‌های کشور ثابت و در گمرکات استفاده می‌شد.

وی اضافه‌کرد: این دستگاه‌ها برای بازرسی کامیون‌ها به یک ربع زمان نیاز داشتند اما دستگاه تولید داخل کامیون‌های در حال حرکت را بررسی می‌کند و بهای آن نیز افزون بر صرفه‌جویی در زمان بازرسی کامیون‌ها بسیار ارزان‌تر از نمونه‌های خارجی است.

وی گفت: این دستگاه هیچ خطری برای انواع بار کامیون‌ها و رانندگان آنها ندارد و این موضوع را سازمان انرژی اتمی تأیید کرده است.

 وی با بیان این‌که سامانه ردیابی کالاهای قاچاق روز به روز ارتقا می‌یابد، گفت: یکی از برنامه‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نظارت هوشمند سیستمی غیرمانع بر حمل ‌و نقل جاده‌ای است.

 

وی گفت: طرح بررسی کامیون‌ها برای این‌که آیا بارنامه دارند یا خیر با دوربین‌، هفته پیش در یکی از پلیس راه‌های کشور اجرا و موفق بودن آن اثبات شد و به زودی این طرح در بیش‌تر پلیس راه‌های کشور اجرایی می‌شود.