فعالیت معدنی خلاف قانون در منطقه کرکس

نماینده نطنز در مجلس خبر داد فعالیت معدنی خلاف قانون در منطقه کرکس  گروه معدن و زمین- نماینده مردم نطنز گفت: فعالیت معدنی در منطقه حفاظت شده کرکس نطنز با تخلفات عدیده روبه‌رو بوده و باید اقدامات قانونی با متخلفان صورت گیرد. به گزارش مناقصه‌مزایده، مرتضی‌صفاری‌نطنزی، با اشاره به دیدار اخیر خود با نعمت‌زاده، وزیر […]

نماینده نطنز در مجلس خبر داد

فعالیت معدنی خلاف قانون در منطقه کرکس

 گروه معدن و زمین- نماینده مردم نطنز گفت: فعالیت معدنی در منطقه حفاظت شده کرکس نطنز با تخلفات عدیده روبه‌رو بوده و باید اقدامات قانونی با متخلفان صورت گیرد.

به گزارش مناقصه‌مزایده، مرتضی‌صفاری‌نطنزی، با اشاره به دیدار اخیر خود با نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت، سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی و طاهرپور، معاون امور حقوقی و مجلس وزیر، ضمن انتقاد شدید از وضعیت موجود معادن در منطقه حفاظت شده کرکس، خواستار پیگیری بیش‌تر و تذکر وزیر به مسؤولان مربوطه شد.

وی ادامه داد: متأسفانه برخورد قاطع با متخلفین معدنی صورت نمی‌گیرد و در واگذاری‌ها اثر گذاری بر زندگی مردم منطقه و رعایت حریم با مناطق مسکونی باغ‌ها و قنوات مد نظر قرار نگرفته است.

نماینده مردم نطنز در مجلس افزود: در بعضی موارد محیط‌زیست و منابع طبیعی با محدوده بسیار کمی موافقت می‌کند اما سازمان صنعت، معدن و تجارت، پروانه‌ای چند برابر صادر کرده است.

وی در ادامه عنوان کرد: تنها سرمایه شهرستان نطنز طبیعت بکر و زیبا و منطقه حفاظت شده کرکس است که مورد تاخت‌وتاز معدن داران قرار گرفته است و با تخریب گسترده منطقه هیچ گونه منفعتی را به منطقه نرسانده‌اند، این در حالی است که طبق رأی شورای عالی معادن و اعلام مسؤولان سازمان‌های منابع طبیعی و محیط‌زیست، فعالیت معدنی در منطقه حفاظت شده کرکس نطنز با تخلفات عدیده روبه‌رو بوده و باید اقدامات قانونی با متخلفین صورت گیرد.

صفاری نطنزی ضمن گلایه از عدم اجرای مصوبات شورای عالی معادن تأکید کرد: از وزارت صنعت، معدن و تجارت انتظار داریم در منطقه حفاظت شده کرکس از واگذاری جدید معدن خودداری کرد و با نظارت دقیق و تخصصی تر، قاطعانه با تخلفات صورت گرفته برخورد کنند.

رییس کمیته بین‌الملل فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی در ادامه علاوه بر تشریح ظرفیت‌های حوزه انتخابیه شهرستان نطنز و بخش قمصر خواستار توجه بیش‌تر مجموعه دولت و وزارت صنعت به این منطقه شد و گفت: با توجه به موقعیت استراتژیک و شرایط منحصر به فرد و ظرفیت‌های فراوان این منطقه، لازم است در این حوزه انتخابیه نیز با نگاه و برنامه‌ریزی جدی اقدامات اساسی جهت ایجاد اشتغال پایدار صورت گیرد که متأسفانه رویکرد تقابل با سرمایه‌گذاران و سنگ‌اندازی در مسیر تولید در استان اصفهان حوزه انتخابیه را با حجم وسیعی از جوانان بیکار مواجه کرده است.

 

وی اضافه کرد: وزیر صنعت معدن و تجارت ضمن دستور به منظور تسریع در اجرای مصوبات قبلی شورای عالی معادن به معاون امور معادن و صنایع معدنی مأموریت داد تا با اعزام تیم تخصصی به منطقه گزارشی جامع و کامل جهت ارایه و تصمیم‌گیری در شورای عالی معادن تهیه کرده و اقدامات قانونی در این خصوص انجام شود.