خودرو‌‌ها ایمن نشوند، مانع از تولید آنها می‌شویم

اولتیماتوم فرمانده ناجا به خودروسازان  خودرو‌‌ها ایمن نشوند، مانع از تولید آنها می‌شویم فرمانده نیروی انتظامی گفت: در صورتی که خودرو‌‌ها نسبت به گذشته ایمن‌تر نشوند؛ جور دیگری رفتار خواهیم کرد و مانع از تولید خودرو و همچنین پلاک‌گذاری آنها خواهیم شد. به گزارش ایلنا، حسین اشتری؛ فرمانده نیروی انتظامی در دومین نشست تخصصی روسای […]

اولتیماتوم فرمانده ناجا به خودروسازان

 خودرو‌‌ها ایمن نشوند، مانع از تولید آنها می‌شویم

فرمانده نیروی انتظامی گفت: در صورتی که خودرو‌‌ها نسبت به گذشته ایمن‌تر نشوند؛ جور دیگری رفتار خواهیم کرد و مانع از تولید خودرو و همچنین پلاک‌گذاری آنها خواهیم شد.

به گزارش ایلنا، حسین اشتری؛ فرمانده نیروی انتظامی در دومین نشست تخصصی روسای پلیس آگاهی سراسر کشور که روزچهارشنبه در ستاد مرکزی ناجا برگزار شد، گفت: ملاک پلیس رضایتمندی مردم از افزایش خدمت‌رسانی، امنیت و سرعت عملش است و خوشبختانه در نظرسنجی اخیری که توسط سازمان‌های بیرونی ناجا انجام شد؛ رضایتمندی شهروندان در ۶ ماهه امسال ۴ درصد افزایش پیدا کرده است. در همین رتبه‌بندی اعتماد مردمی به ناجا از رتبه دهم در سال گذشته به رتبه چهارم رسیده است.

وی با اشاره به این‌که نباید به این رتبه اکتفا کنیم، گفت: تنها ارتقای کشف مهم نیست، اگرچه ارتقای کشف وظیفه ماست، ما باید کاری کنیم که ریشه جرم خشک شود.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: دستورالعمل‌هایی برای بهبود کیفیت خودرو‌ها در مبارزه با سرقت انجام داده‌ایم که این باعث کاهش وقوع جرم و افزایش قدرت کشف می‌شود. می‌توان گفت که بیش از ۹۵ درصد سرقت خودرو‌ها در کشور کشف می‌شود.

اشتری تصریح کرد: ارایه مشاوره به سازمان‌های دیگر و ارتقای آمادگی و کشف دو مسؤولیت پلیس آگاهی است که باید ادامه داشته باشد. در مجموع سرقت‌هایی که در کشور انجام می‌شد؛ ۵ درصد کاهش داشته‌ایم.

فرمانده ناجا در ادامه با اشاره به سالگرد حماسه ۹ دی گفت: ۹ دی بیعت مجددی بود که بین مردم و رهبری ایجاد شد.

وی خاطرنشان کرد: امروز در همایش رؤسای آگاهی سراسر کشور عملکرد پلیس آگاهی را بررسی کردیم و با توجه به گزارشات رسیده رشد قابل قبول و خوبی داشتیم.

سردار اشتری ادامه داد: در بحث سرقت ۴٫۵ درصد کاهش داشتیم و همچنین در بحث کشفیات ۸ درصد افزایش آماری داشتیم. با آگاه‌سازی مردم و اطلاع‌رسانی سعی داریم، آمار سرقت را کاهش دهیم. امیدواریم با عزمی جدی و همکاری همه دستگاه‌ها شاهد کاهش این مسأله باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: در حوزه قاچاق از ابتدای سال جاری ۴۳ درصد کاهش آماری داشتیم و امیدواریم با کمک مسؤولان و همکارانمان اقدامات در خصوص کشفیات افزایش یابد.

اشتری در خصوص پرونده‌های زمین‌خواری گفت: در مورد پرونده زمین‌خواری تأکید بسیاری داریم. مأموران نیروی انتظامی توانستند؛ هزار پرونده زمین‌خواری را تشکیل دهند که در بین آنها پرونده‌های بزرگ هم وجود دارد و با تشکیل پرونده‌ها مجرمان را به قوه قضاییه تحویل می‌دهیم.

وی در خصوص برخورد با جرایم خشن ادامه داد: در سال جاری بیش از ۹۵ درصد از جرایم خشن در کشور کشف شد و همچنین ۹۹ درصد از پرونده‌های قتل که در سال جاری و سال‌های گذشته رخ داده بود کشف شد.

اشتری افزود: برخورد با جرایم سازمان‌یافته و باندی در اولویت فعالیت‌های ما قرار دارد که سعی می‌کنیم به سرعت با آنها برخورد شود.

فرمانده نیروی انتظامی در خصوص تذکر و برخورد با خودروساز‌‌ها گفت: مکاتباتی با تولیدکنندگان خودرو در خصوص ایمن‌سازی خودرو‌‌ها انجام دادیم. در صورتی که خودرو‌‌ها نسبت به گذشته ایمن‌تر نشوند؛ جور دیگری رفتار خواهیم کرد و مانع از تولید خودرو و همچنین پلاک‌گذاری خواهیم شد. آنها باید این نقص‌‌ها را جبران کنند.

وی افزود: درمورد سرقت‌های مسلحانه در سال جاری نسبت به سال گذشته ۵ درصد کاهش داشتیم.

 

اشتری ادامه داد: یکی از اقداماتی که در نیروی انتظامی آغاز کرده‌ایم؛ سامانه اموال است که با کمک مردم و مسؤولین سعی داریم برای اجناس یک شناسنامه تشکیل دهیم و در صورتی که این اموال سرقت شده‌اند به سرعت بتوانیم به مالباختگان بازگردانیم. یکی از مشکلات ما عدم سرعت و بازگرداندن اموال به مالباختگان است.