معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد ساخت ۵ فرودگاه جدید در کشور معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کاهش پروازهای عبوری از آسمان ایران گفت: وجود گلوگاهها در راههای هوایی باعث کاهش پروازهای عبوری شد که در حال رفع این گلوگاهها هستیم. به گزارش ایلنا، رحمتا…مهآبادی با اشاره به ضرورت آزادسازی تعرفههای […]
معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد
ساخت ۵ فرودگاه جدید در کشور
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کاهش پروازهای عبوری از آسمان ایران گفت: وجود گلوگاهها در راههای هوایی باعث کاهش پروازهای عبوری شد که در حال رفع این گلوگاهها هستیم.
به گزارش ایلنا، رحمتا…مهآبادی با اشاره به ضرورت آزادسازی تعرفههای فرودگاهی گفت: از آنجایی که منابع دولتی محدود است و اولویتهای بسیار زیادی برای این منابع محدود وجود دارد معتقدم برای عدم وابستگی توسعه فرودگاههای کشور به منابع دولتی باید مدل اقتصادی فرودگاهها تغییر کند.
وی با تأکید بر اینکه باید تعرفههای فرودگاهی واقعی شود گفت: باید فرودگاهها متکی به منافع ذینفعان شود.
مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی کشور با بیان اینکه در حال حاضر پنج فرودگاه جدید در کشور در حال ساخت است گفت: سیاست دولت این است که فرودگاهها توسط شرکتهای بخش خصوصی ساخته شوند.
مهآبادی ادامه داد: در حال حاضر شبکه فرودگاهی کشور کامل است و مردم در هر نقطهای از کشور به فاصله ۱۰۰ کیلومتر به فرودگاه دسترسی دارند و معتقدم نیاز به ساخت فرودگاه جدیدی نیست اما در حال حاضر ۵ فرودگاه بدون وابستگی به منابع دولتی در ۵ استان کشورمان در حال ساخت است و امیدواریم بخش خصوصی در ساخت این فرودگاه موفق عمل کنند.
معاون زیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه منابع شرکت فرودگاهها و درآمد نباید از مجموعه خارج شود اظهار داشت: تمامی منابعی که از محل پروازهای عبوری برای شرکت فرودگاهها به دست میآید به حساب خزانه منتقل میشود اما دوباره به شرکت فرودگاهها اختصاص پیدا کند.
وی افزود: اعتراضی که ما داشتیم این بود که سود سهام نباید از منابع مالی شرکت فرودگاهها خارج شود. همانطور که میدانید تمام فرودگاههای کشور زیانده هستند و زیرساختهایی که ایجاد میکنیم در قالب حسابهای سرمایه ثبت میشود و این سرمایه بازده تجاری ندارد و سودده نیست، مالیات و سود سهام اخذ میشود که ما به این موضوع اعتراض داریم.
مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران گفت: این روند باعث میشود شرکت هزینههای لازم برای اداره امور داخلی را نداشته باشد در حال حاضر تمامی فرودگاههای کشور با مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش مواجه هستند و بسیاری از طرحهای ما برای اجرا نیاز به منابع مالی دارند و شایسته نیست منابع این زیرساختهایی که در اختیار اقتصاد کشور است از مجموعه خارج شود.
مهآبادی ادامه داد: البته در مجلس نهم به تصویب رسید که صددرصد درآمدها این شرکتها قانونی و به خود شرکت فرودگاهها اختصاص پیدا کند و از مجموعه خارج نشود که امیدواریم این مصوبه اجرایی شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به وصول مطالبات این شرکت از ایرلاینها گفت: خوشبختانه در یک و نیم سال گذشته اجازه ندادیم میزان بدهی شرکتهای هواپیمایی به فرودگاهها افزایش پیدا کند و ایرلاینها هم برای پرداخت بدهی خود در تلاش هستند.
وی با بیان اینکه بیشترین گرفتاری ما در بحث وصول بدهیها به شرکتهای دولتی و شبهدولتی برمیگردد، گفت: امیدواریم ایرلاینهای دولتی هم رفتارشان را اصلاح کنند و برای پرداخت بدهیهای خود اقدام کنند.
مهآبادی گفت: خوشبختانه وزیر راه و شهرسازی در شورای عالی هوایی تمهیداتی را برای وصول مطالبات شرکت فرودگاهها اندیشیده شده است و مصوبهای به سازمان هواپیمایی کشوری و به همه ایرلاینها ابلاغ شده که براساس آن فرایند وصول مطالبات سریعتر انجام میشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به کاهش پروازهای عبوری از آسمان ایران گفت: پروازهای عبوری از آسمان ایران نسبت به ماه گذشته افزایش پیدا کرده است اما نسبت به بازه زمانی طولانیتری کاهش داشته است.
وی افزود: تعهداتی برای افزایش راههای هوایی در آسمان ایران داشتیم که البته نتوانستیم هنوز بخشی از این تعهدات را اجرایی کنیم. گلوگاههایی در آسمان ایران وجود دارد که باعث کاهش پروازهای عبوری شده است که این گلوگاهها را باید رفع کنیم و برای رفع آن با شورای امنیت ملی مذاکراتی داشتهایم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.