رئیس اتحادیه فروشندگان لوازمیدکی خودروی تهران، ضمن تأکید بر اینکه خارجی بودن قطعات، دلیلی بر باکیفیت بودن آنها نیست و زمانی که کالای بیکیفیت و تقلبی وارد کشور شود، جمع کردن آن در سطح توزیع بسیار سخت خواهد بود، معتقد است که با اینکه تحریمها دست بسیاری از تولیدکنندگان را در واردات ماشینآلات روز دنیا […]
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازمیدکی خودروی تهران، ضمن تأکید بر اینکه خارجی بودن قطعات، دلیلی بر باکیفیت بودن آنها نیست و زمانی که کالای بیکیفیت و تقلبی وارد کشور شود، جمع کردن آن در سطح توزیع بسیار سخت خواهد بود، معتقد است که با اینکه تحریمها دست بسیاری از تولیدکنندگان را در واردات ماشینآلات روز دنیا بسته است، اما طی سالهای اخیر در زمینه تولید کالاهای فوق ایمنی پیشرفتهای خوبی داشته و حتی آنها را صادر کردهایم. به گزارش مناقصهمزایده، سیداحمد حسینی؛ در رابطه با تقلب در بازار خدمات پس از فروش خودرو و وجود قطعات و لوازمیدکی (علیالخصوص در حوزه انواع روغن موتور و فیلترها)، اظهار کرد: براساس ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، نظارت بر کیفیت و اصالت کالاها در مبادی ورودی کشور، برعهده گمرک (تحت نظارت وزارت اقتصاد) قرار دارد؛ اما متأسفانه گاهی نظارت کافی و لازم در مبادی ورودی صورت نمیپذیرد. رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازمیدکی خودرو و ماشینآلات تهران، خاطرنشان کرد: قطعات یدکی و لوازم جانبی خودرو با توجه به حجم و وزن آنها و تعرفههای گمرکی، مستثنی از تعرفههای جدید هستند که بدون دلیل و عامل منطقی، به صورت قابلتوجه تعرفه آنها افزایش پیدا کرده است؛ بنابراین قاچاق آنها به داخل کشور اساساً مقرون بهصرفه نیست و صرفنظر از اینکه خود کالا هم در معرض خطر است، هزینههای بیشتری هم دربر دارد. وی افزود: آنچه که در این رابطه از اهمیت بالایی برخوردار است، این است که نظارتی بر این کالاها در مبادی ورودی نمیشود؛ بنابراین چنانچه این نظارت، منسجم و با دقت بیشتری انجام شود، بسیاری از این دست کالاها امکان ورود به کشور را نخواهند داشت. زمانیکه یک کالای بیکیفیت وارد میشود، جمع کردن آن در سطح توزیع بسیار سخت خواهد بود. این مقام صنفی، ضمن اشاره به اینکه طی حدوداً یکسال و نیم اخیر به دنبال این بودهایم تا تولیدکنندگان صنفی استانی شوند، گفت: استانی شدن به این معناست که در هر استان تولیدکنندگانی هستند که سبک و سیاق آنها، پایینتر از صنعتی است و در واقع در کارگاههای کوچک فعالیت میکنند. اینها در اولین گام بایستی شناسنامهدار شوند؛ بدین معنا که پروانه کسب داشته باشند تا بتوان بر آنها نظارت کرد. به گفته حسینی؛ براساس این طرح و پیشنهادی که توسط معاون وزیر صمت نیز مورد حمایت قرار گرفته است، تولیدکنندگان صنفی همه شهرستانهای تهران، زیر نظر اتحادیه لوازمیدکی شهر تهران قرار خواهند گرفت تا نظارت بر آنها وجود داشته باشد. رئیس اتحادیه فروشندگان لوازمیدکی خودرو، ضمن تأکید بر اینکه دولتمردان به جای متولیگری و دخالت در امور بایستی به حوزه نظارتی برگردند، اظهار کرد: باید در این حوزه و برای جلوگیری از تقلب و تخلفات اینچنینی در بازار قطعات و لوازمیدکی خودرو، امور به اتحادیههای مربوطه سپرده شود و بر آنها نظارت هم شود. رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازمیدکی خودرو و ماشینآلات تهران، ضمن تأکید بر توجه مردم در خرید و مصرف قطعات و لوازمیدکی خودرو، گفت: در وهله نخست این موضوع درست نیست که اگر برندی خارجی بود، قطعاً باکیفیت است و تقلبی در آن صورت نمیگیرد. مردم حتماً از واحدهای صنفی که دارای پروانه کسب معتبر هستند، کالای مورد نظر خود را خریداری کرده و حتماً فاکتور خرید با مهر و امضای فروشگاه را دریافت کنند. همچنین در هنگام خرید انواع فیلتر و روغن خودرو به کدشناسه و رهگیری، نشان استاندارد و اصالت و برندهای معتبر داخلی توجه کنند. وی افزود: چنانچه مشتری با کالاهای بیکیفیت یا تقلبی برخورد کرد، بایستی حتماً به صورت تلفنی یا حضوری به واحد شکایت اتحادیههای مربوطه مراجعه کنند؛ مردم مطمئن باشند که قطعاً چنین تخلفاتی پیگیری خواهد شد. حسینی؛ تصریح کرد: ضمن اینکه در حالحاضر در بعضی حوزهها همچون انواع فیلترهای خودرو، فیلتر هوا، فیلتر بنزین، فیلتر روغن، لنت، روغن ترمز، روغن موتور و گیربکس و بسیاری کالاهای دیگر تولیدات داخلیمان حتی از نمونههای مشابه خارجی باکیفیتتر است. نکته دیگر اینکه چنانچه محدودیتهایی مانند تحریم و محدودیت برای واردات دستگاههای جدید نباشد، هیچ کالایی نیست که امکان تولید آن در داخل نباشد. شاید امروز تحریمها دست بسیاری از تولیدکنندگان را بسته تا نتوانند ماشینآلات روز دنیا را وارد کنند، اما در بسیاری از حوزهها و در زمینه تولید کالاهای فوق ایمنی پیشرفتهای خوبی داشتهایم و حتی آنها را صادر کردیم.
دیدگاه بسته شده است.