صنعت بسته‌بندی راهکار توسعه صادرات غیرنفتی

صنعت بسته‌بندی راهکار توسعه صادرات غیرنفتی با توجه به اثرگذاری ظاهر و آراستگی بسته‌بندی کالا در جذب مشتری و دستیابی به بازارهای داخلی ‌و خارجی می‌توان گفت صنعت بسته‌بندی راهکاری مؤثر در عرضه موفق کالا و توسعه صادرات است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، صنعت بسته‌بندی به تنهایی ۵۵ درصد در موفقیت علم بازاریابی […]

صنعت بسته‌بندی راهکار توسعه صادرات غیرنفتی

با توجه به اثرگذاری ظاهر و آراستگی بسته‌بندی کالا در جذب مشتری و دستیابی به بازارهای داخلی ‌و خارجی می‌توان گفت صنعت بسته‌بندی راهکاری مؤثر در عرضه موفق کالا و توسعه صادرات است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، صنعت بسته‌بندی به تنهایی ۵۵ درصد در موفقیت علم بازاریابی و کسب سهم بازار نقش آفرینی می‌کند به نحوی که علی‌فاضلی رییس اتاق اصناف ایران در این باره می‌گوید: برای حرکت به سمت توسعه صادرات غیرنفتی، صنعت بسته‌بندی حرف نهایی را می‌زند.

صنعت بسته‌بندی پاشنه‌آشیل ثبت‌نام و نشان هر کالا و بستر ورود آن به بازارهای صادراتی است. صنعتی که با وجود نوپایی در کشورمان پیشرفت‌های خوبی داشته است.

در گزارش میدانی از نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات یک تولید‌کننده ظروف بسته‌بندی با اشاره به محدودیت شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: یکی از بزرگ‌‌‌ترین مشکلات در زمینه صادرات، ضایعات محصولات غذایی و کشاورزی است که با تولید بسته‌بندی مناسب توانسته این ضایعات را کاهش و برای صادرات محصولات تازه نقش مؤثری ایفا کنیم.

تولیدکننده دیگری در زمینه ماشین‌آلات صادرات فله‌ای محصولات را از دیگر مشکلات پیش‌رو در این بخش اعلام کرد و ادامه ‌داد: با تولید ماشین‌آلات بسته‌بندی عمودی برای مواد غذایی در زمینه پودری و گرانولی مانع از صادرات فله خواهیم شد.

تولید بسته‌بندی جدید که بخشی از آن کاغذ است یکی دیگر از دستاوردهای بخش خصوصی برای صنعت بسته‌بندی است که علاوه بر کمک‌های زیست‌محیطی با توجه به برخورداری از استانداردهای بین‌المللی بستر لازم برای صادرات راحت‌تر را فراهم کرده است.

 

صنعت بسته‌بندی موتور محرک برای برون‌زا شدن اقتصاد و پیشرفت تولید داخلی است به نحوی که با اختصاص ۱۰ درصد از ارزش کلی یک کالا می‌توان به ارزش‌افزوده ۹۰ درصدی رسید که این به معنای رونق تولید و توسعه اقتصاد در کشور است.