دادکان:اگر دولت حرف ما را گوش کند، می‌آییم

  رییس سابق فدراسیون فوتبال می‌گوید هنوز شرایط برای حضورش در انتخابات فدراسیون فراهم نشده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمد دادکان در پاسخ به این سؤال که آیا بنا دارد در انتخابات فدراسیون کاندیدا شود، گفت: یک صحبت کلی در این زمینه دارم و آن این‌که به نظرم اگر کسی بخواهد کاندیدا شود باید […]

 

رییس سابق فدراسیون فوتبال می‌گوید هنوز شرایط برای حضورش در انتخابات فدراسیون فراهم نشده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمد دادکان در پاسخ به این سؤال که آیا بنا دارد در انتخابات فدراسیون کاندیدا شود، گفت: یک صحبت کلی در این زمینه دارم و آن این‌که به نظرم اگر کسی بخواهد کاندیدا شود باید یکسری شرایط را داشته باشد. اگر شرایط بخواهد مثل الان باشد، خب خود کفاشیان هستند. به نظرم کسی باید بیاید که مسؤولان او را حمایت کنند و رسانه‌ها و مردم هم پشت او باشند یعنی با حضور او مردم خوشحال شوند و رسانه‌ها و مسؤولان هم از او حمایت لازم را داشته باشند. اگر این اتفاق رخ دهد کاندیدا می‌شوم ولی هنوز این شرایط ایجاد نشده است.

رییس سابق فدراسیون فوتبال ایران در پاسخ به سؤالی مبنی بر نظرش بابت وضعیت فعلی فدراسیون فوتبال و این‌که اگر دولت بخواهد تا او رییس فدراسیون شود این مسأله را می‌پذیرد یا نه، بیان کرد: درباره رفتن یا ماندن کفاشیان باید بگویم ایشان در حد خودش تلاش کرد و زحمت کشیده است. من درباره وی نمی‌توانم صحبت کنم و اگر مشکلی هم میان او و برخی مسؤولان ورزش کشور وجود دارد امیدوارم مرتفع شود. خود کفاشیان باید به این سؤال پاسخ دهد ولی اگر من جای او بودم و با این شرایط مواجه می‌شدم، قطعاً فرصت را به دیگران می‌دادم. اما درباره این‌که اگر دولت از من بخواهد تا به فدراسیون بیایم باید بگویم که بله من چنین صحبتی را کرده بودم و در بهمن ماه سال گذشته هم با من در این رابطه تماسی گرفتند که آقای پهلوان هم شاهدش بودند.

دادکان درباره این‌که علی کفاشیان اعلام کرده برای ماندن در فدراسیون دودل است، گفت: اگر می‌بیند شرایط مناسب نیست و تحت فشار زیاد است، می‌تواند به رییس بعدی فدراسیون کمک کند.

دادکان همچنین با انتقاد از عملکرد فدراسیون فوتبال در مناقشه با عربستان، افزود: فدراسیون فوتبال در این پرونده کوتاهی کرد. زمانی که رییس فدراسیون فوتبال بودم داور عربی باعث تساوی ایران و ژاپن در جام ملت‌های آسیا شد. از این موضوع بسیار ناراحت بودم. ما باید پیروز میدان می‌شدیم. هنگامی که این داور قصد عبور از میکسدزون ورزشگاه را داشت حرفم را به او زدم. در ادامه هم برای دیدار با اردن و قطر اجازه ندادم داوران عربی حضور داشته باشند. روی مواضع‌مان محکم ایستادیم چرا که نماینده ۶۵ میلیون نفر بودیم.

او اضافه کرد: گفتم اگر داور عربی برای دیدارهای ایران انتخاب شود به میدان نمی‌رویم. AFC را مجاب به این کار کردیم و در نهایت داوران ژاپنی و کره‌ای برای بازی‌های ما انتخاب شدند و ما هم این بازی‌‌ها را با پیروزی پشت سر گذاشتیم. البته برای بازی ایران و آلمان داور عربی انتخاب کردیم تا ذهنیت‌ها منفی نشود.

رییس سابق فدراسیون فوتبال ادامه داد: اگر در حال حاضر مناقشه بر سر انجام بازی‌های ایران در کشور سوم است، مقصر خودمان هستیم. نباید آن موقع درباره این‌که در چه کشوری به میدان برویم صحبت می‌کردیم و الان هم نیازی به دخالت وزارت امور خارجه و مسؤولان دیگر نبود چرا که مسأله فوتبال باید توسط فوتبال حل شود.

دادکان در پاسخ به این پرسش که آیا اگر دولت فعلی از او بخواهد برای فدراسیون فوتبال کاندیدا می‌شود، گفت: یک بار یکی از خبرنگاران از من پرسید و من به او گفتم اگر دولت حرف ما را گوش کند می‌آییم و نامزد می‌شویم ولی وقتی رسانه‌ها، دولت و مردم نخواهند کسی موفق نمی‌شود. دولت باید از رییس فدراسیون حمایت کند.

وی افزود: من قسم می‌دهم دو گروه را که در انتخابات شرکت نکنند. یکی تحصیلکرده‌های ورزشی که مدیریت بلد نیستند و دوم دوستان سپاهی و ارتشی که تجربه موفقی در ورزش نداشته‌اند. در واقع هر یک از این دو گروه سابقه موفقی در مدیریت ورزشی نداشته‌اند و حتی نمی‌توانند یک اتاق را مدیریت کنند.

رییس سابق فدراسیون فوتبال با بیان این‌که فوتبال درآمدزاست، گفت: فوتبال می‌تواند مخارج خودش را تأمین کند. در زمانی که رییس فدراسیون بودم بخش اعظمی از هزینه‌های ما از طریق اسپانسر‌ها تأمین می‌شد. در فوتبال پول زیاد است اما نمی‌تواند آن را پیدا کند. دولت باید کسانی را به فدراسیون فوتبال معرفی کند که توانایی این کار را داشته باشند و تنها به دنبال ریاست نباشند.

رییس سابق فدراسیون فوتبال ادامه داد: بدهی فدراسیون فوتبال ۲۸ میلیارد تومان است. چرا یک نظرسنجی نمی‌گذارند تا رییس فدراسیون را مردم انتخاب کنند. رسانه ملی کسانی را دعوت می‌کند تا در آن صحبت کنند و از آن‌ها پول می‌گیرد. چرا راه دور برویم الان شما می‌بینید کسانی به تلویزیون می‌آیند که وقتی یک مربی برکنار می‌شود آن‌ها مربی می‌شوند. آن‌ها می‌دانند که اگر مرا دعوت کنند می‌روم و می‌گویم آقای فلانی فلان قدر پول گرفته و بهتر است از فساد صحبت نکند. می‌دانند من اگر بروم خیلی چیز‌ها را می‌گویم. شما تا حالا آقای نوآموز و پهلوان را دیده‌اید که به تلویزیون دعوت شوند؟ آن‌ها کارشناس نیستند؟ از جای دیگری آمده‌اند؟ می‌دانند که من هر جا بودم رو بازی کردم و رعایت مسایل مالی را کردم، سرم بالاست. به همین دلیل به این مسایل نمی‌پردازند و کسان دیگری را به عنوان کارشناس دعوت می‌کنند.

دادکان درباره استعفای کی‌روش ۳ ماه مانده به اتمام ریاست علی کفاشیان، گفت: کجای دنیا یک نفر استعفاش را برای دو ماه دیگر می‌نویسد. بار‌ها گفته‌ام کی‌روش کاربلد است اما امتیازات زیادی را به او دادیم که جزو شرح وظایفش نیست. او از امتیازاتی که در دستش است، استفاده می‌کند. باز هم می‌گویم از نظر فنی ایرادی به کی‌روش وارد نیست و او حتی از برخی مربیان خارجی هم بالاتر است. نمی‌خواهم کی‌روش را بکوبم که خودم رییس فدراسیون شوم. زمانی که اجازه ندادند برانکو از آلمان به ایران بیاید پس از آن همه در ایران دنبال او بودند چرا که او کاربلد است. کی‌روش هم جزو مربیان خارجی است که به‌کار خود اشراف دارد.

او اضافه کرد: اما امتیازاتی به کی‌روش دادیم که خارج از شرح وظایفش است. وقتی این اتفاق می‌افتد او هم از مواضع خود کوتاه نمی‌آید. بروید و از برانکو بپرسید که با او چطور رفتار می‌کردیم. زمانی که قصد اضافه کردن یک نفر به کادرفنی را داشت از او لیست چند نفر را می‌گرفتیم و پس از بررسی‌های زیاد یکی از آن‌ها را برمی‌گزیدیم.

 

رییس سابق فدراسیون فوتبال درباره اختلافاتش با محمد علی‌آبادی در اواخر دوره ریاستش و این‌که اگر دولت فعلی از او حمایت کند به انتخابات فدراسیون فوتبال ورود می‌کند یا نه، گفت: گودرزی را با عباسی مقایسه نکنید. گودرزی فردی تحصیلکرده و ورزشی است و فقط مانند من خصوصیات بد زیادی دارد. اگر این خصوصیات در جهت مردم باشد خیلی خوب است. با گودرزی هم تعامل خواهم کرد مگر با مهرعلیزاده و هاشمی‌تبا تعامل نکردم.