ندتو ویگنا؛ مدیرعامل فراری، گفت که فراری میخواهد با توجه به اهمیت آنها در تغییر خودروهای الکتریکی، تخصص خود را در زمینه سلولهای باتری افزایش دهد، اما هیچ برنامهای برای تولید آنها ندارد. به گزارش خبرخودرو، این سازنده خودروهای اسپرت لوکس ایتالیایی از سال ۲۰۱۹ اقدام به فروش خودروهای هیبریدی-الکتریکی کرده است و وعده اولین […]
ندتو ویگنا؛ مدیرعامل فراری، گفت که فراری میخواهد با توجه به اهمیت آنها در تغییر خودروهای الکتریکی، تخصص خود را در زمینه سلولهای باتری افزایش دهد، اما هیچ برنامهای برای تولید آنها ندارد. به گزارش خبرخودرو، این سازنده خودروهای اسپرت لوکس ایتالیایی از سال ۲۰۱۹ اقدام به فروش خودروهای هیبریدی-الکتریکی کرده است و وعده اولین خودروی تمام برقی خود را در پایان سال آینده داده است. فراری که در سال گذشته تنها ۱۴ هزار دستگاه خودرو فروخت، ممکن است مقیاس تولید سلولهای خود را نداشته باشد. ویگنا؛ در افتتاحیه یک مرکز تحقیقاتی در زمینه سلولهای باتری با همکاری دانشگاه بولونیا ایتالیا و سازنده تراشه گفت: «ما میخواهیم سلولها را باز کنیم و بفهمیم چه چیزی در آن وجود دارد». ویگنا؛ طی یک ارائه گفت: «تولید همیشه از طریق تولیدکنندگان خارجی انجام خواهد شد، براساس دانشی که امیدواریم از طریق این مرکز تحقیقاتی به دست آوریم.» آزمایشگاه E-Cells بر روی الکتروشیمی متمرکز است و هدف آن تقویت تخصص طولانی مدت فراری در سلولهای باتری است که از تأمینکنندگان خارجی خریداری میکند. آزمایشگاه E-Cells در ابتدا بر روی سلولهای حالت مایع مبتنی بر لیتیوم متمرکز بود، اما آماده بود تا به شیمیها و فناوریهای جدید بپردازد، اگرچه ویگنا گفت؛ فعلاً باتریهای حالت جامد را بهعنوان یک گزینه واقعی نمیداند.
دیدگاه بسته شده است.