رئیس انجمن صنفی کارفرمایی مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده، ضمن تشریح سن فرسودگی انواع وسیله نقلیه در آییننامه جدید اسقاط خودروهای فرسوده، عنوان کرد: در صورت اعطای وام و تسهیلات کمبهره از سوی صندوق توسعه صنعت به صاحبان خودروهای عمومی و موتورسیکلتها، تعداد خودروهای اسقاط شده در سال ۱۴۰۳ به بیش از ۳۰۰ هزار […]
رئیس انجمن صنفی کارفرمایی مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده، ضمن تشریح سن فرسودگی انواع وسیله نقلیه در آییننامه جدید اسقاط خودروهای فرسوده، عنوان کرد: در صورت اعطای وام و تسهیلات کمبهره از سوی صندوق توسعه صنعت به صاحبان خودروهای عمومی و موتورسیکلتها، تعداد خودروهای اسقاط شده در سال ۱۴۰۳ به بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید. به گزارش خبرخودرو، محمود مشهدیشریف؛ با اشاره به تغییر سن فرسودگی انواع خودرو و موتورسیکلت در آییننامه جدید اسقاط خودروهای فرسوده، اظهار داشت: طبق ماده ۲ آییننامه جدید اسقاط خودروهای فرسوده، سن فرسودگی خودروهای شخصی شامل سواری، استیشن(سفری)، سواری کار و ون مسافربری با سوخت بنزینی، گازسوز، دوگانهسوز و دیزلی ۲۰ سال، ترکیبی(هیبریدی) ۲۳ سال و برای خودروهای برقی ۲۵ سال تعیین شده است. وی ادامه داد: سن فرسودگی خودروهای عمومی شامل تاکسی، تاکسی سواری، استیشن، سواری کار و ون مسافربری در نوع بنزینی، دوگانهسوز، پایه گازسوز و دیزلی ۱۲ سال، هیبریدی ۱۵ سال و برقی ۲۰ سال خواهد بود. رئیس انجمن صنفی کارفرمایی مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده، اضافه کرد: همچنین در این آییننامه سن فرسودگی مینیبوسهای دیزلی ۱۲ سال، پایه گازسوز ۱۵ سال و برقی ۲۰ سال، انواع اتوبوس برونشهری ۱۵ سال، اتوبوس درونشهری دیزلی ۱۰سال، پایه گازسوز ۱۲ سال و برقی ۲۰ سال و سن فرسودگی انواع وانت بنزینی، پایه گازسوز، دیزلی ۱۵ سال، خودروهای سنگین شامل کامیون، کامیونت، کشنده ۲۵ سال و برای موتورسیکلتهای بنزینی کاربراتوری شش سال، بنزینی انژکتوری ۱۲ سال و موتورسیکلتهای برقی ۱۵ سال تعیین شده است. مشهدیشریف؛ با اشاره به اسقاط ۷۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۱۴۰۲ و با بیان اینکه آمار اسقاط خودرو در سال گذشته برابر با مجموع آمار اسقاط خودرو در چهار سال گذشته بوده است. تشریح کرد: سال ۹۸ تعداد هفت هزار دستگاه، سال ۹۹ حدود ۱۳هزار دستگاه، سال ۱۴۰۰ کمتر از ۳۰هزار دستگاه و سال ۱۴۰۱ کمی بیش از ۲۰هزار دستگاه و در مجموع ۷۰هزار دستگاه خودرو طی چهار سال گذشته اسقاط شده است درحالی که سال ۱۴۰۲ بهتنهایی ۷۰هزار دستگاه خودروی فرسوده از رده خارج شده است. وی خاطرنشان کرد: علیرغم مهلت سه ماهه مجلس به دولت برای تصویب و ابلاغ آییننامه جدید اسقاط خودروهای فرسوده اما در نهایت این آییننامه با بیش از ۱۰ ماه تأخیر و در ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲ ابلاغ شد و این کوتاهی از سوی دولت موجب شد بیش از ۷۰ هزار دستگاه خودرو در سال گذشته اسقاط نشود در حالی که با ابلاغ این آییننامه در مهلت قانونی خود یعنی اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ قطعاً بیش از ۱۵۰ هزار دستگاه خودروی فرسوده در سال گذشته از رده خارج میشد. رئیس انجمن صنفی کارفرمایی مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده، درباره پیشبینی آمار اسقاط خودروهای فرسوده در سال ۱۴۰۳ با توجه به ابلاغ آییننامه جدید اسقاط خودروهای فرسوده و اتمام مراحل اداری آن در اردیبهشت ماه سالجاری، بیان کرد: در صورت اعطای وام و تسهیلات کمبهره از سوی صندوق توسعه صنعت به صاحبان خودروهای عمومی و موتورسیکلتها، تعداد خودروهای اسقاط شده در سال ۱۴۰۳ به بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید.
دیدگاه بسته شده است.