معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران از سوی بخش خصوصی

رییس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق تهران مطرح ‌کرد معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران از سوی بخش خصوصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار در ایران یکی از مهم‌ترین نکات جذب سرمایه‌گذار است. در نشست‌های اقتصادی که پس از لغو تحریم‌ها و آغاز پسابرجام در ایران با حضور فعالان اقتصادی دیگر کشور‌ها برگزار شده عدم شناخت فعالان […]

رییس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق تهران مطرح ‌کرد

معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران از سوی بخش خصوصی

معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار در ایران یکی از مهم‌ترین نکات جذب سرمایه‌گذار است. در نشست‌های اقتصادی که پس از لغو تحریم‌ها و آغاز پسابرجام در ایران با حضور فعالان اقتصادی دیگر کشور‌ها برگزار شده عدم شناخت فعالان اقتصادی کشور‌ها با بخش‌های مختلف اقتصاد در ایران به‌عنوان یک مسأله جدی مطرح شده است. ازجمله این کشور‌ها مالزی است که رییس اتاق بازرگانی آن در نشستی با حضور مسؤولان و فعالان اقتصادی استان تهران به عدم شناخت فعالان اقتصادی این کشور از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران اشاره کرده بود.

محمدرضانجفی‌منش، رییس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق تهران در گفت‌وگو با سایت خبری اتاق تهران درباره معرفی فرصت‌های کسب‌وکار در ایران به فعالان اقتصادی دیگر کشور‌ها گفت: ازجمله اقدامات دولت در معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران به فعالان اقتصادی دیگر کشور‌ها فهرستی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت از بخش‌های موردنظر برای فعالیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری در ایران تهیه‌ کرده است.

وی افزود: این فهرست به تفکیک بخش‌های مختلف اقتصاد با جزییات فرصت‌های سرمایه‌گذاری را معرفی کرده است. بخش‌های معدن، خودرو در فهرست وزارت صنعت و بخش‌های پتروشیمی و نفت در فهرست تهیه ‌شده در وزارت نفت معرفی ‌شده است.

نجفی‌منش با اشاره به این‌که تمام مجموعه‌های اقتصادی اطلاعات مورد نیاز سرمایه‌گذاران را جمع‌آوری کردند، گفت: اتاق‌ها می‌توانند به‌عنوان متولی جمع‌آوری و انتشار فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران عمل کنند. وزارتخانه و نهادهای مختلف اقتصادی فرصت‌های سرمایه‌گذاری را مطالعه کردند و اتاق‌ها می‌توانند در معرفی بهتر این فرصت‌‌ها به سرمایه‌گذاران دیگر کشور‌ها نقش مهمی ایفا کنند.

عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران ادامه ‌داد: سال گذشته با فراخوان اتاق تهران اطلاعات ۳۸۰ عنوان پروژه در سطح استان تهران برای معرفی به سرمایه‌گذاران جمع‌آوری شد. اتاق تهران در سطح استان تهران می‌تواند با طریق جمع‌آوری و به‌روزرسانی اطلاعات و انتشار آن در قالب رسانه‌های مختلف به‌عنوان مرکز ارتباطی فعالان اقتصادی این استان با سرمایه‌گذاران سراسر جهان عمل کند.

 

رییس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق تهران گفت: بخش خصوصی در دیگر کشور‌ها تجربه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری را دارد. یک نمونه موفق در این زمینه کره‌ای‌‌ها هستند که در سمینارهای مختلف تمام فرصت‌های سرمایه‌گذاری را در کتابچه‌ای به فعالان اقتصادی کشور‌ها عرضه می‌کنند. اتاق‌ها در ایران با توجه به ارتباط مؤثر با ۳ قوه و وزارتخانه‌های اقتصادی و از سوی دیگر با فعالان اقتصادی دیگر کشور‌ها فرصت خوبی برای عرضه اطلاعات دارند.