افزایش ۴ تا ۷درصدی قیمت برخی برند‌ها در پی نوسانات دلار

افزایش ۴ تا ۷درصدی قیمت برخی برند‌ها در پی نوسانات دلار رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران با بیان این‌که از خبر حمایت وزیر صنعت از یک برند خارجی استفاده تبلیغاتی شده، گفت: تمام محاسبات شرکت‌های سرمایه‌گذار در ایران شفاف است و فقط بحث فعلی بر سر اختلاف تعرفه بوده که این موضوع مربوط به […]

افزایش ۴ تا ۷درصدی قیمت برخی برند‌ها در پی نوسانات دلار

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران با بیان این‌که از خبر حمایت وزیر صنعت از یک برند خارجی استفاده تبلیغاتی شده، گفت: تمام محاسبات شرکت‌های سرمایه‌گذار در ایران شفاف است و فقط بحث فعلی بر سر اختلاف تعرفه بوده که این موضوع مربوط به حدود ۳سال پیش و در زمان تحریم‌ها بوده است.

محمدطحان‌پور در گفت‌وگو با میزان، در ارتباط با تأثیر نوسانات دلار بر بازار لوازم خانگی، اظهار ‌کرد: نوسانات ارز تنها بر روی لوازم خانگی تأثیر نداشته و تمامی صنایع که برای تأمین مواد اولیه و مصرفی خود وابسته به نرخ دلار هستند با این بحث درگیر شده‌اند.

وی ادامه ‌داد: لوازم خانگی تأثیر چندانی از بحث نوسانات دلار نپذیرفته، اما تولید‌کنندگان داخلی با توجه به گران شدن مواد اولیه مانند فولاد، آلومینیم و…، شاهد افزایش قیمت ۴ تا ۷ درصدی لوازم خانگی در برخی برند‌ها شده‌اند.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران با اشاره به افزایش قیمت برخی کالاهای وارداتی، گفت: برخی برندهای خارجی، اجناسی که خریدار بیش‌تری داشتند را گران کرده و باقی کالا‌ها با قیمت گذشته عرضه می‌کنند.

طحان‌پور با بیان این‌که تأمین مایحتاج مردم در فصول مختلف به اندازه مصرف آنها شده است، افزود: در حال حاضر با تغییر شیوه خرید مردم مبنی بر تهیه مایحتاج خود، میزان خرید به اندازه نیاز مصرفی رسیده که این رفتار باعث شده که اکثر کارشناسان به اشتباه این امر را رکود در صنعت بدانند، همان‌طور که با شروع فصل سرما تقاضا برای خرید بخاری‌های گازی افزایش یافت.

وی در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر حمایت وزیر صنعت از یک برند خاص کره‌ای، گفت: بستر کشور باید به گونه‌ای باشد که برای سرمایه‌گذاری امنیت برای شرکت‌های خارجی حاصل شود اما متأسفانه که در روزهای گذشته شاهد آن بوده‌ایم که اخباری مبنی بر تخلف یک شرکت کره‌ای منتشر شده که باعث به وجود آمدن ترس از سرمایه‌گذاری شرکت‌های کره‌ای در ایران شده است.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران، ادامه‌ داد: در وضعیت فعلی و در پی بهبود روابط ایران با جهان، باید این امر را در نظر داشت که تمام محاسبات شرکت‌های سرمایه‌گذار در ایران شفاف است و فقط بحث فعلی بر سر اختلاف تعرفه بوده که این موضوع مربوط به حدود ۳ سال پیش و در زمان تحریم‌ها بوده که حال با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری این مسأله به این شکل مطرح شده است.

 

طحان‌پور در ارتباط با عملکرد ماه‌های اخیر تولید‌کنندگان لوازم خانگی، اظهار ‌کرد: در ماه‌های اخیر شاهد افزایش تولید در کارخانه‌های داخلی بوده‌ایم اما به علت پراکندگی عرضه و حرکت مردم به سمت فروشگاه‌های اینترنتی باعث شده تا فروش مغازه‌داران به حداقل در چند سال گذشته برسد.