معاون ستاد نوسازی ناوگان نوسازی، گفت: برای اولینبار شمارهگذاری وسایل نقلیه اعم از وارداتی و تولید داخل، طبق قانون ساماندهی خودرو منوط به پرداخت عوارض شده است. به گزارش مناقصهمزایده، مهدی ابراهیمی؛ معاون برنامهریزی ستاد نوسازی ناوگان نوسازی و اسقاط خودروهای فرسوده، گفت: شمارهگذاری کلیه وسایل نقلیه اعم از وارداتی و تولید داخل برای اولینبار […]
معاون ستاد نوسازی ناوگان نوسازی، گفت: برای اولینبار شمارهگذاری وسایل نقلیه اعم از وارداتی و تولید داخل، طبق قانون ساماندهی خودرو منوط به پرداخت عوارض شده است. به گزارش مناقصهمزایده، مهدی ابراهیمی؛ معاون برنامهریزی ستاد نوسازی ناوگان نوسازی و اسقاط خودروهای فرسوده، گفت: شمارهگذاری کلیه وسایل نقلیه اعم از وارداتی و تولید داخل برای اولینبار در کشور طبق قانون ساماندهی خودرو منوط به پرداخت عوارض شده است. ابراهیمی؛ بیان کرد: با توجه به قانون ساماندهی و توجه این قانون به مسئله زیستمحیطی و صرفهجویی در مصرف سوخت مسئله صورت گواهی اسقاط خودروهای فرسوده در اولویت قرار گرفت که سرعت خروج خودروهای فرسوده را تسریع کند. وی افزود: در برهه حساس کنونی درخصوص شمارهگذاری خودروهای وارداتی با رویکرد خودروهای تجاری و سنگین در آخرین روز کاری سال گذشته آییننامهای ابلاغ شد که از روز پنجم اردیبهشت هم لازمالاجراست. با توجه به افزایش عوارض این خودروها که در این روز، فشار زیادی روی ثبت شاسیهای وارداتی در کشور داشتیم و میزان گواهی اسقاط برای شمارهگذاری هم کم بود. ابراهیمی؛ اظهار کرد: نیاز کشور برای شمارهگذاری بسیار بیشتر از ظرفیت کنونی بود. به دلیل کمبود گواهی اسقاط، فضای نامناسبی ایجاد و قیمتهای غیررسمی در این حوزه بسیار بیشتر شد. معاون برنامهریزی ستاد نوسازی ناوگان نوسازی و اسقاط خودروهای فرسوده، بیان کرد: به دلیل نبودن گواهی و کمفروشی و رشد قیمتها خارج از ضابطه این تصمیم توسط ستاد نوسازی و طبق تبصره۳ آییننامه سامانه صنعت خودرو به عوارض ریالی مبدل شد. به گفته وی، تا زمانی که گواهی کافی تولید شود، رویکرد ما ریالی خواهد بود و تا زمان تأمین این گواهی به اصل اولیه آن بازخواهیم گشت.
دیدگاه بسته شده است.