جزییات تخفیف شبکه آزمایشگاهی به شرکت‌های دانش بنیان

جزییات تخفیف شبکه آزمایشگاهی به شرکت‌های دانش بنیان مدیر شبکه آزمایشگاهی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از بهره‌مندی ۵ هزار و ۵۰۰ نفر از طرح تخفیف دار شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد. دکتر رضا اسدی فرد، در گفت‌و‌گو با مهر اظهار داشت: طرحی در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های […]

جزییات تخفیف شبکه آزمایشگاهی به شرکت‌های دانش بنیان

مدیر شبکه آزمایشگاهی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از بهره‌مندی ۵ هزار و ۵۰۰ نفر از طرح تخفیف دار شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد.

دکتر رضا اسدی فرد، در گفت‌و‌گو با مهر اظهار داشت: طرحی در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردیِ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با عنوان باشگاه مشتریان عضو شبکه، از یک سال قبل برای ارایه خدمات آزمایشگاهی تخفیف‌دار به گروه‌های مخاطب مختلف شروع شده است.

وی افزود: اعضای بنیاد نخبگان، شرکت‌های دانش بنیان، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های مادر سراسر کشور و همه افراد عضو باشگاه مشتریان شبکه می‌توانند از این طرح استفاده کنند.

وی با بیان این‌که طرح‌های تخفیف‌دار مشمول اعضای باشگاه مشتریان می‌شود، گفت: نخبگان به میزان ۶۰ درصد، شرکت‌های دانش بنیان ۵۰ درصد، اعضای هیأت علمی ۴۰ درصد و همه اعضای باشگاه مشتریان به میزان ۱۵ درصد از تخفیف خدمات آزمایشگاهی مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی برخوردار می‌شوند.

مدیر شبکه آزمایشگاهی معاونت علمی و فناوری افزود: تاکنون ۵ هزار و۵۰۰ نفر از این طرح تخفیف دار استفاده کرده‌اند.

اسدی‌فرد خاطر نشان کرد: ابتدای سال جاری ۱۶ میلیارد ریال بابت این تخفیف‌‌ها از طرف معاونت علمی و فناوری به مراکز عضو شبکه پرداخت شده است.

وی افزود: شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، مجموعه‌ای از آزمایشگاه‌های فعال در حوزه فناوری‌های راهبردی کشور است که تقویت و توسعه زیرساخت‌های خدمات مطلوب آزمایشگاهی را در این حوزه بر عهده دارد.

 

وی با اشاره به اهداف شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی گفت: «بهبود کیفی و افزایش کمی خدمات آزمایشگاهی در حوزه‌های فناوری راهبردی»، « تسهیل در دسترسی پژوهشگران و صنایع کشور به خدمات آزمایشگاهی»، «جمع‌آوری اطلاعات جامع در مورد تعداد و نوع تجهیزات آزمایشگاهی و پراکندگی آن در سطح کشور با هدف نیازسنجی صحیح برای توسعه توان آزمایشگاهی کشور»، «ارتقای دانش فنی کارشناسان آزمایشگاه‌ها از طریق آموزش و به اشتراک‌گذاری تجارب»، «استانداردسازی فعالیت‌های آزمایشگاهی و ارایه خدمات با نتایج قابل اعتماد»، «کمک به تکمیل توانمندی‌های آزمایشگاهی مراکز عضو در راستای نیازهای کشور» از اهداف این شبکه به شمار می‌روند.