حرفهای خودی و بیخودی جت شخصی، مبارک است! جداً که برخی مواقع، این جنابان مسئول و متولی با اقدامات بهموقع و شایسته و بایسته خود ما شهروندان سیاهنمای همیشه غُرزن را تأدیب میکنند و یکبار دیگر یادآوری میکنند که تکیه بر جای بزرگان نتوان زد به گزاف مگر اسباب بزرگی همه آماده کنی! باور […]
حرفهای خودی و بیخودی
جت شخصی، مبارک است!
جداً که برخی مواقع، این جنابان مسئول و متولی با اقدامات بهموقع و شایسته و بایسته خود ما شهروندان سیاهنمای همیشه غُرزن را تأدیب میکنند و یکبار دیگر یادآوری میکنند که تکیه بر جای بزرگان نتوان زد به گزاف مگر اسباب بزرگی همه آماده کنی!
باور بفرمایید یا نفرمایید خیلی برایم سخت است که از این مدیران و تصمیمسازان و تصمیمگیران ارجمندی که با یک اقدام هوشمندانه و مجوز جسورانه و درک شرایط همدلانه، خرید و استفاده از جت شخصی را مجاز اعلام کردند، تعریف کنم، ولی چه میشود کرد کار خوب، خوب است دیگر، انقولت و اما و اگر ندارد!
خیلی وقت بود که بهدلیل کاهش تعداد پروازها و هواپیماها، عزیزان متمول و پولدار و آن جنابان مرفهین بیدرد و برخیهای دیگر! برای گرفتن بلیط هواپیما مشکل داشتند و متأسفانه در برخی اوقات مجبور میشدند با ماشینهای گرانقیمت خود، دل به جاده بزنند و حتی دیده شده بود که سوار تاکسی آنلاین و سواریهای بینشهری و حتی زبانمان لال اتوبوس، جادهها را در نوردیده بودند و همین امر باعث تکدر خاطر این بزرگواران و در نتیجه نگرانی و استرس و دلواپسی مسئولین مربوطه شده بود که چرا نمیتوانند رضایت این دست به نقدهای دُردانه را حاصل نمایند (ما که میگوییم اگر برخی از متولیان و مدیران مسئول محترم بهواسطه این فقدان و کمبود، از خواب و خوراک افتاده باشند، اتفاق مهمی نیفتاده و اصلاً همین همیت و جدیت و تعهد و دغدغه انتظار میرود)
به هرحال با توجه به صدور این مجوز که البته ظاهراً اصل قصه قدیمی است ولی بهجهت یادآوری و فرصت ایجاد شده احتمالی برای واردات این هواپیماهای نقلی شیک و مجلسی، یادآوری شده است، کاملاً معلوم و مبرهن است که عزیزان مسئول کاملاً به عهد خود با تولیدکننده داخلی استوار هستند و هرچه قانون و مجوز برای واردات خودروی نو و کارکرده هم مصوب و ابلاغ شود، ولی همچنان دوقلوهای افسانهای خودروساز در حاشیه امن هستند و اگر هم لاستیک چند خودروی نو یا کارکرده خارجی به ایران باز شده باشد، بیشتر برای خالی نبودن عریضه است وگرنه آبی از این مدل واردات قطرهچکانی گرم نمیشود و عجالتاً قرار هم نبوده است که گرم شود.
اما اینکه میبینیم مجوز خرید جت هفت نفره صادر میشود، دلیل خیلی سادهای دارد و آن این است که هیچ تولیدکننده داخلی وجود ندارد که این هواپیماها را تولید کند، بنابراین پای تولیدکننده وطنی و ساخت داخل درمیان نیست که سد راه واردات بشود، البته اینکه تولیدکننده داخلی خودروساز و لوازم خانگیساز و قسعلیهذاساز، یا بخش مهمی از قطعات را از آنطرف آب میآورد و یا هزینه و حقوق و بهای تمامشدهاش به ریال است ولی قیمتگذاری و فروشش به دلار و با عنایت به قیمتهای غولهای بینالمللی همان صنعت میباشد و ایضاً هر موقع دلش بخواهد کالاها را وارد بازار میکند و هر موقع که دلش افزایش قیمت و تلاطم و نوسان خواست، کالاها را در انبار نگه دارد و هزار و یک علت قطار کند، همه اینها بحث دیگری است که باور بفرمایید اصلاً و ابداً ربطی به تولیدکننده و صنعتگر وطنی ندارد و این وصلهها به ایشان نمیچسبد!
اینکه که شما عزیزان خواننده، خیلی بدبین و دیر باور هستید و فکر میکنید وقتی انحصار و رانت و سمبه پرزور و ایضاً قوانین حمایتی (که قصد و هدف و روحش چیز دیگری بوده است) در کنار هم جمع شوند همین بساط میشود که جت چند ۱۰ تا چند ۱۰۰ میلیاردی با هزینههای کهکشانی نگهداری و خدمات فرودگاهی و… یک نیاز و ضرورت است که مجوز آن سهلالوصول است ولی خودرو مناسب، ایمن و با مصرف بنزین بهینه که باعث شود از مرگ و میر هزاران نفر در سال که در تصادفات جادهای کشته میشوند جلوگیری کند و مانع ناترازی بنزینی وحشتناک و از بین رفتن میلیونها دلار پول بیزبان شود، غیرضرور و پردستانداز و حتی اشتباه و نتیجه تنوعطلبی و لاکچریبازی و شکمسیری مردم بینواست، به جنابمان ربطی ندارد، ما چه کنیم که فکر و اندیشه شما مسموم و پر از سیاهنمایی مزمن مسبوق به سابقه است!
هوشنگخان
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.