نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، پیشبینی کرد؛ شمار خودروهای وارداتی تا تابستان به ۴۰ هزار دستگاه برسد. به گزارش ایلنا، علی جدی؛ نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، از تسهیل جریان واردات خودرو خبر داد و اظهار کرد: مجلس ابتدا در قانون واردات خودرو دامنه واردکنندگان را وسعت داده و افراد حقیقی […]
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، پیشبینی کرد؛ شمار خودروهای وارداتی تا تابستان به ۴۰ هزار دستگاه برسد. به گزارش ایلنا، علی جدی؛ نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، از تسهیل جریان واردات خودرو خبر داد و اظهار کرد: مجلس ابتدا در قانون واردات خودرو دامنه واردکنندگان را وسعت داده و افراد حقیقی و حقوقی را در زمره کسانی قرار داده بود که مجاز به واردات هستند، اما مجمع تشخیص مصلحت در این موضوع محدودیتهایی اعمال کرد و در نتیجه این محدودیتها شمار شرکتهای مجاز به واردات به حدود ۲۰ شرکت محدود شد. وی افزود: واردات خودرو نقدینگی سنگینی را میطلبد با این حال وزارت صمت از زمانی که موضوع قانونی شدن دوباره واردات خودرو مطرح شد انگیزه خوبی برای این کار داشت، هر چند تخصیص ارز برای واردات خودرو در سال گذشته به تعویق افتاد و این امر جریان واردات را بسیار معطل کرد. جدی؛ ادامه داد: اکنون شرایط بهتری برای تخصیص ارز رقم خورده اما جریان واردات همچنان با سرعت پیش نمیرود با این حال تا جایی که من میدانم تاکنون بیشتر از ۱۰ هزار خودرو وارد شده و در مرحله پلاکگذاری قرار دارد و برای واردات ۱۰۰ هزار خودرو هم ثبت سفارش شده است. نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، تصریح کرد: البته جریان تأمین ارز اکنون هم با قدرت پیش نمیرود اما شرایط تأمین آن نسبت به سال گذشته بهتر شده است و اگر با همین سرعت ادامه یابد پیشبینی میشود تا تابستان شمار خودروهای وارداتی پلاکشده به ۴۰ هزار دستگاه افزایش یابد و قیمتها در بازار خودرو تا اندازهای شکسته شود. وی گفت: متوسط قیمت این خودروها ۲۰ هزار دلار است. جدی؛ تصریح کرد: اما برای ایجاد یک تغییر اساسی در بازار خودرو شمار خودروهای وارداتی باید به ۱۰۰ هزار افزایش یابد.
گروه خودرو- دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازی خودروی کشور، ضمن انتقاد از ساختار معیوب صنعت خودرو و نقش سیاستگذاریهای نادرست، از شکاف عمیق میان قیمت تمامشده و بازار خودرو گفت و اعلام کرد: در سالهای اخیر، ۶۲۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان یا همان سوبسید سیاه توزیع شده که هیچکدام به جیب ملت […]
گروه خودرو- صنعت و بازار خودرو همواره با چالشهای متعددی روبهرو بوده که همین امر سبب ایجاد شرایط سختی در این حوزه شده است. از سویی دیگر زدوبندهایی که در پشت صحنه این صنعت وجود دارد، خبر از لابیبازی برخی سودجویان داد که نفعشان در نابسامانی بازار خودرو است. به گزارش مناقصهمزایده، در همین راستا، […]
کاهش تقاضای مؤثر، این روزها بازار خرید و فروش خودرو را با رکود قابلتوجهی مواجه کرده و شاید بتوان گفت؛ بهنوعی بازار خودرو قفل شده است. وضعیتی که اگرچه باعث فروکش کردن تب سوداگری در بازار شده، اما تشدید آن در ماههای اخیر خودروسازان را با بحران نقدینگی مواجه کرده و میتواند آغازی بر بحران […]
با سیاست اصلاح قیمت در صنعت خودرو، فرصتی طلایی برای حذف دلالی، دسترسی مستقیم مصرفکننده به خودرو از کارخانه و بازگشت خودروسازان به مسیر سوددهی فراهم شده است. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از بازار، در سالهای گذشته، بازار خودروی ایران به دلایل عدیده مانند؛ اختلاف قیمت کارخانه و بازار، محدودیتهای عرضه، و سیاستگذاریهای غیرمنعطف […]
دیدگاه بسته شده است.