دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران، با تأکید بر فرسودگی تجهیزات بنادر، تأمین ارز برای خرید تجهیزات بندری از خارج و نیز انتقال آنان به داخل را دو مشکل عمده نوسازی در این حوزه برشمرد. به گزارش تیننیوز، یحیی ضیاییمهرجردی؛ با اشاره به فرسودگی تجهیزات تخلیه و بارگیری در بنادر، تصریح کرد: در شرایط کنونی بر […]
دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران، با تأکید بر فرسودگی تجهیزات بنادر، تأمین ارز برای خرید تجهیزات بندری از خارج و نیز انتقال آنان به داخل را دو مشکل عمده نوسازی در این حوزه برشمرد. به گزارش تیننیوز، یحیی ضیاییمهرجردی؛ با اشاره به فرسودگی تجهیزات تخلیه و بارگیری در بنادر، تصریح کرد: در شرایط کنونی بر طبق قراردادهایی که شرکتهای بندری با سازمان بنادر دارند، موظف به انجام تعهدات خود هستند اما به دلیل تورم اقتصادی قادر به خرید تجهیزات نبوده چرا که نمیتوانند هزینههای خود را پوشش دهند. بنابراین غالب این شرکتها برای مدیریت هزینههای خود از تجهیزات به صورت تعمیر و نگهداری استفاده میکنند. وی در ادامه، افزود: درباره خرید تجهیزات جدید به خاطر نرخ تعرفههای پایین این امکان برایشان مقدور نیست مگر اینکه راهکاری پیدا و نرخ تعرفهها عوض شود یا در پایان قراردادهایی که در حال انجام است قراردادهای جدیدی با نرخهای جدید منعقد شود تا بتوانند تجهیزات جدید و بهروز با استانداردهای لازم خریداری و به کار گیرند. دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران، با تأکید بر اینکه غالب تجهیزات از خارج تأمین میشود، ادامه داد: تجهیزات بارگیری فرسوده است و در شرایط کنونی بخشی نیاز به تعویض و بخشی دیگر نیاز به تعمیرات و بهروزرسانی دارد اما چون این تجهیزات استراتژیک بندری خارجی است در تهیه و تأمین قطعات از دو مسیر دچار مشکل هستیم: یکی در مسیر تأمین ارز جهت خرید این تجهیزات و دیگری نقلوانتقال آنان به داخل کشور است. ضیایی؛ با بیان اینکه تا استاندارد مطلوب تجهیزات بارگیری فاصله داریم، افزود: خوشبختانه با استقبال سازمان بنادر و دریانوردی از ظرفیتهای علمی و عملی شرکتهای دانشبنیان جهت نوسازی تجهیزات بارگیری بارهای سبک در بنادر بهرهگیری شده است. البته ناگفته نماند گرچه این شرکتها برای تأمین قطعات و نوسازی تجهیزات سبک بنادر پای کار آمدهاند اما سرعت عمل این شرکتها تاکنون پایین بوده و آنچه ایدهآل است هنوز محقق نشده است. وی در پایان عنوان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی به دنبال راهکاری برای استفاده از بودجه صندوق ذخیره ملی جهت نوسازی تجهیزات بارگیری سبک در بنادر است تا امکاناتی را در اختیار اپراتورهای بندری قرار دهد.
دیدگاه بسته شده است.