معاون وزیر صنعت در امور صنایع و اقتصادی با اشاره به برنامه زمانبندی تولید پژو ۲۰۶ و پژو ۲۰۷ با مشخصات فعلی تا ۳ سال آینده، گفت: ایرانخودرو ۳۰۰ هزار دستگاه محصول جدید با برند خود بر روی پلتفرم پژو تولید خواهد کرد. به گزارش فارس، محسن صالحینیا با تشریح جزییات جدید از قرارداد […]
معاون وزیر صنعت در امور صنایع و اقتصادی با اشاره به برنامه زمانبندی تولید پژو ۲۰۶ و پژو ۲۰۷ با مشخصات فعلی تا ۳ سال آینده، گفت: ایرانخودرو ۳۰۰ هزار دستگاه محصول جدید با برند خود بر روی پلتفرم پژو تولید خواهد کرد.
به گزارش فارس، محسن صالحینیا با تشریح جزییات جدید از قرارداد پژو اظهار داشت: در قرارداد جدید ایران خودرو و پژو، یک شرکت مستقل ایجاد خواهد شد که نام این شرکت تا پایان سال مشخص میشود.
وی تصریح کرد: در این شرکت جدید، هر کدام از طرفین سهم ۵۰ درصدی دارند و هر اقداماتی که در این شرکت انجام میشود، مستقل از ایران خودرو و پژو خواهد بود و در واقع به نام شرکت مشترک ثبت میشود.
وی ادامه داد: در اولین اقدام شرکت مشترک، یک پلتفرم تعریف شده که سه محصول بر روی آن تولید خواهد شد و برای سال اول و بخشی از سال دوم فعالیت شرکت، این سه محصول توسط شرکت جوینت ونچر تولید خواهند شد.
صالحی نیا اظهار داشت: تأمین قطعات، گریدبندی قطعات، زمانبندی تأمین قطعه، موضوع تأمین قطعات برای شبکه در هر کدام از بخشهای صادرات، بازاریابی، مواد تولید و سایر مسایل توسط شرکت مشترک تعریف خواهد شد.
وی با بیان اینکه هیچگاه شرکت مشترکی به صورت جوینت ونچر بین خودروسازان ایرانی و خارجی تعریف نشده بود، گفت: حتی در همکاری رنو و خودروسازان ایرانی نیز این مسأله شکل نگرفت، در قرارداد رنو نیز یک شرکت به نام رنو پارس تشکیل شد که ۲۶ درصد سهام آن به ایران خودرو، ۲۶ درصد به سایپا و بقیه آن به رنو اختصاص داشت که فقط تأمین قطعات تندر ۹۰ را در شبکه رنو انجام دهد.
وی تأکید کرد: وظیفه آن شرکت فقط تأمین قطعات بود، ولی شرکت مشترک پژو و ایران خودرو وظیفهاش تولید خودرو است که در فاز اول، این تولید دور سایتهای ایران خودرو انجام میشود.
* دلیل آموزش کارشناسان ایرانی تحت عنوان غرامت
به گزارش فارس، آموزش کارشناسان ایران خودرو یکی از مواردی است که به عنوان غرامت پرداختی از سوی پژو به ایران خودرو مطرح شده است.
خبرنگاری پرسید آموزش کارکنان در تمام قراردادهای خارجی پیشبینی میشود، چطور ایران خودرو این کار را به حساب غرامت میگذارد؟ صالحینیا پاسخ داد: جوینت ونچر یک شرکت است و هرچه در محدوده این شرکت تعریف شود، برای همین شرکت خواهد بود. سقف تولید خودرو توسط جوینت ونچر حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو پیشبینی شده است و در کنار آن، تولید ایران خودرو حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار دستگاه خواهد بود.
وی افزود: علاوه بر سهم ۵۰ درصدی ایران خودرو از تولید ۲۵۰ هزار دستگاه شرکت جوینت ونچر، حدود ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو نیز در ایران خودرو تولید خواهد شد.
معاون وزیر صنعت توضیح داد: آموزش دو جنبه دارد، در این زمینه یک سطح خارجی برای آموزش پرسنل ایران خودرو در بحث غرامت تعریف شده است که هیچ ارتباطی به شرکت جوینت و نچر ندارد.
* تولید ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو در پایان سومین سال همکاری مشترک
وی با بیان اینکه تولید شرکت جوینت ونچر ایران خودرو و پژو در پایان سومین سال همکاری دو شرکت به ۲۵۰ هزار دستگاه خواهد رسید، گفت: هم اکنون بیشترین تیراژ تولید ایران خودرو وابسته به پژو است و این شرکت در حال به روز رسانی محصولات پژو از نظر استاندارد مصرف سوخت، نصب موتورهای یورو ۶، استانداردهای جدید آلایندگی، تنوع، صادرات و رضایتمندی مشتریان است.
وی ادامه داد: یکسری محصولات ایران خودرو نیز با تجربهای که این شرکت از همکاری با پژو کسب میکند و امتیازاتی که بابت تولید محصول بر روی پلتفرمهای گروه پژو سیتروئن (PSA) کسب کرده، تولید میشود.
* تولید ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو روی پلتفرم پژو و به نام ایران خودرو
صالحی نیا تصریح کرد: ایران خودرو میتواند تا حدود ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو بر روی پلتفرم PSA و به نام ایران خودرو تولید کند.
وی افزود: ایران خودرو علاوه بر تولید در جوینت ونچر، بخشی از محصولاتش را نیز بر روی پلتفرمی که از گروه پژو میگیرد، تولید خواهد کرد.
* ادامه تولید پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ تا ۳ سال آینده
به گفته صالحینیا، تولید پژو ۲۰۷ طی دو تا ۳ سال ادامه خواهد داشت، تولید پژو ۲۰۶ نیز ادامه مییابد و تولید این محصولات تا وقتی که به لحاظ تیراژ اقتصادی، تأمین قطعه و پاس کردن استانداردهای مصوب و تا زمانی که مشتری دارد، ادامه خواهد داشت.
وی در پاسخ به این سؤال که چشماندازی برای تولید محصولات فعلی پژو در ایران وجود ندارد، گفت: تولید پژو ۲۰۶ با توجه به اینکه بسیاری از استانداردها را پاس میکند و بین مشتریان نیز مطلوبیت دارد، حتماً طی دو تا ۳ سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه عرضه محصولاتی که بر روی پلت فرم ۲۰۶ تولید میشوند مانند پژو ۲۰۷ نیز قطعاً ادامه خواهد داشت، در پاسخ به این سؤال که آیا تولید پژو ۲۰۶ از ۳ سال آینده متوقف خواهد شد، گفت: این تولید قطعاً ادامه خواهد یافت، اما با شرایط جدید و با استفاده از پلتفرمهایی که ایران خودرو در اختیار دارد.
معاون وزیر صنعت با بیان اینکه خودروهای پژو ۳۰۱، ۲۰۸، ۲۰۰۸ بر روی یک پلتفرم تولید میشوند، گفت: اگر بخواهیم مدام دنبال پلتفرم جدید باشیم، نمیتوانیم تولید اقتصادی داشته باشیم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.