سرنوشت مناقصه برج‌های دوقلوی مخابرات پس از ۴۰ ماه

سرنوشت مناقصه برج‌های دوقلوی مخابرات پس از ۴۰ ماه اگرچه کلنگ برج‌های دوقلوی شرکت مخابرات ایران در شهریور ماه ۹۲ زده شد و قرار بود این پروژه طی مدت ۳ سال به بهره‌برداری برسد، ولی با اتمام مهلت اجرای پروژه، مردادماه امسال مدیرعامل شرکت املاک مخابرات دیگر بار وعده داد که عملیات احداث یکی از […]

سرنوشت مناقصه برج‌های دوقلوی مخابرات پس از ۴۰ ماه

اگرچه کلنگ برج‌های دوقلوی شرکت مخابرات ایران در شهریور ماه ۹۲ زده شد و قرار بود این پروژه طی مدت ۳ سال به بهره‌برداری برسد، ولی با اتمام مهلت اجرای پروژه، مردادماه امسال مدیرعامل شرکت املاک مخابرات دیگر بار وعده داد که عملیات احداث یکی از این برج‌های دوقلو طی ۱۸ ماه به پایان برسد؛ اما به نظر می‌رسد مدیرعامل شرکت مخابرات ایران که نگران خلف وعده دیگر بار مجریان این پروژه است، بر روند اجرا نظارت دارد.

تأکید بر رعایت دقیق برنامه زمان‌بندی برای اتمام پروژه برج‌های دوقلوی شرکت مخابرات

به گزارش سیتنا، سراییان، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در بازدید از پروژه برج‌های دوقلوی شرکت مخابرات ایران با بیان این‌که این پروژه برای شرکت مخابرات ایران از اولویت بسیار مهمی برخوردار است، افزود: رعایت دقیق برنامه زمان‌بندی و اتمام برج شرقی در ۳۷۴ روز باقی مانده، مهم‌ترین انتظار و دغدغه ماست و باید با تلاش مضاعف و جبران تأخیرات احتمالی به هدف تعیین شده برسیم.

سراییان با اشاره به وضعیت کنونی اقتصاد کشور و به تبع آن شرکت مخابرات، نقش و جایگاه این پروژه را در برنامه‌های این شرکت بسیار مهم و اساسی دانست و گفت: به دلیل شرایط اقتصادی کشور از لحاظ کسب و کار و از جمله مخابرات و هم به جهت تخصیص منابع حساسیتی که در این پروژه نشان می‌دهیم، بیانگر اهمیت پروژه و نقش و جایگاه اساسی آن در شرکت مخابرات ایران است.

گفتنی است؛ ساخت برج‌های دوقلوی شرکت مخابرات ایران در زمینی به مساحت ۳۷ هزار متر مربع، در زیربنایی بالغ بر ۱۱۰ هزار متر مربع و در دو برج ۳۰ طبقهای در تهران واقع در تقاطع همت و شیخ بهایی از شهریور ماه ۹۲ رسماً آغاز شد.

شرکت پرهون طرح پس از شرکت در مناقصه احداث این برج‌های دوقلو، از میان ۲۵ شرکت متقاضی، برنده اجرای این پروژه شد و قرار شد طی مدت ۳ سال این برجهارا راه‌اندازی کند.

در آن زمان و در مراسم کلنگ زنی این پروژه، مظفرپوررنجبر، مدیرعامل وقت شرکت مخابرات ایران (نایب رییس فعلی هیأت مدیره‌ی شرکت مخابرات) در پاسخ به سؤال سیتنا در خصوص اعتبار پیش‌بینی شده برای ساخت پروژه‌ برجهای مخابرات، گفته بود: اگرچه پیش‌بینی دقیق میزان اعتبار برای اجرای چنین پروژهای میسر نیست، ولی ما برای این پروژه ۷۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفتیم.

 

مردادماه امسال و پس از گذشت ۳ سال از آغاز اجرای این پروژه و اتمام مهلت اجرای پروژه، رفیعی، مدیرعامل شرکت مدیریت املاک مخابرات ایران، گفت: «با جدیت مضاعفی که در ساخت این پروژه ایجاد شده، عملیات احداث یکی از برج‌های دوقلو مخابرات ایران تا ۱۸ ماه دیگر به پایان خواهد رسید».