بزرگترین نمایشگاه خودروی چین، آینده تمام برقی را به نمایش میگذارد و البته برندهای محلی غالب هستند. به گزارش مناقصهمزایده، بزرگترین نمایشگاه خودروی چین روز پنجشنبه (۲۵ آوریل) در پکن آغاز به کار کرده و معروفترینهای خودرو، جدیدترین خودروهای الکتریکی خود را به نمایش گذاشتند که نشان میدهد چگونه بزرگترین بازار خودروی جهان در حالحاضر […]
بزرگترین نمایشگاه خودروی چین، آینده تمام برقی را به نمایش میگذارد و البته برندهای محلی غالب هستند. به گزارش مناقصهمزایده، بزرگترین نمایشگاه خودروی چین روز پنجشنبه (۲۵ آوریل) در پکن آغاز به کار کرده و معروفترینهای خودرو، جدیدترین خودروهای الکتریکی خود را به نمایش گذاشتند که نشان میدهد چگونه بزرگترین بازار خودروی جهان در حالحاضر و بدون توجه به گذشته، در وضعیت کاملاً الکتریکی قرار دارد. برگزارکنندگان اعلام کردند که خودروسازان قرار است ۱۱۷ مدل جدید در مقابل ۹۳ مدل سال گذشته را در نمایشگاه شانگهای ارائه کنند، در حالی که در مجموع ۲۷۸ خودروی جدید انرژی نو به نمایش گذاشته خواهند شد که هفت مورد بیشتر از سال گذشته است. این نمایشگاه که تا اوایل ماه آینده برگزار میشود، در حالی برگزار شده که فروش خودروهای انرژی نو در اوایل آوریل به نقطه عطفی رسید و بیش از ۵۰ درصد از خودروهای فروخته شده در چین را تشکیل داد. خودروسازان تلاش میکنند با اعلام مدلهای جدیدتر و ارزانتر و تبلیغات، از یک جنگ قیمتی یک ساله که حاشیه سود را کاهش داده و فروش افزایش یافته است، عقب نمانند. در نمایشگاه خودروی پکن، بدون شک علاقهای به خودروهای بنزینی نیست. ویلیام لی؛ بنیانگذار و مدیرعامل شرکت چینی خودروهای برقینیو به رویترز، گفت: همه به دنبال جدیدترین فناوریها در هوشمندسازی و خودروهای برقی هستند. اگر به این نمایشگاه سری بزنید دیگر در مورد خودروهای برقی شک نخواهید کرد زیرا این در واقع آینده نیست، بلکه همان چیزی است که در حالحاضر در حال وقوع است. ازدحام جمعیت غرفههای تولیدکنندگان چینی مانند بیوایدی و شرکت تازهوارد در صنعت شیائومی قابلملاحظه است. لیجون؛ مدیرعامل شیائومی، گفت که تعداد سفارشهای ثبتشده برای سدان SU۷ اسپورت این شرکت به ۷۵ هزار و ۷۲۳ دستگاه رسیده است. بیوایدی، بزرگترین سازنده خودروهای برقی جهان، برندهای پریمیوم یانگوانگ و دنزا خود را بهشدت تبلیغ کرد و سعی داشت تصویر خود را بهعنوان یک خودروساز ارزانقیمت از بین ببرد. همچنین Ocean-M، یک هاچبک دیفرانسیل عقب اسپرت با قیمت ۲۰ هزار و ۶۹۹ تا ۲۷ هزار و ۵۹۸ دلار آمریکا را اعلام کرد که اولین خودروی تولیدشده بر روی پلتفرم جدید تمام الکتریکی خواهد بود. این خودروی سایز متوسط طبقه متوسط چین را هدف قرار میدهد و بسیار کمتر از قیمت خودروهای برقی رایج در آمریکای شمالی و اروپا به فروش میرسد. خودروسازان خارجی که در تلاش برای بازنشانی راهبردهای خود در چین هستند، برنامههایی را برای سرمایهگذاری بیشتر در تولید و تحقیقات محلی اعلام کردند و نیسانموتور و مزداموتور ژاپن از خودروهای طراحیشده برای رانندگان چینی رونمایی کردند. خودروساز آمریکایی جنرالموتورز برای اولینبار خودروهای موتورهای سنتی را از خط تولید خود کنار گذاشت، در حالی که مرسدس بنز آلمان با نمایش تعداد انگشت شماری از خودروهای برقی جدید، شایعات مبنی بر کنار گذاشتن برقیسازی را رد کرد. تسلا دوباره از نمایشگاه صرف نظر کرد. آخرین شرکت آن در نمایشگاه در سال ۲۰۲۱ بود. رئیس شرکت خودروسازی گریتوال موتور گفت: با ورود صنعت خودروسازی چین به عصر جدیدی از جهانی شدن و قدرت روبه رشد برندهای داخلی چینی، حرکت وسایل نقلیه چینی به صحنه جهانی نیز به روند جدیدی تبدیل شده است. سیستمهای کمکرانندگی پیشرفته طراحی شده داخلی مشابه فناوری خودران تسلا (FSD) نیز توسط چندین خودروساز بهعنوان نقاط کلیدی فروش به بازار عرضه شد. بیوایدی اعلام کرد که در سه ماهه دوم دو مدل را در بازار انبوه سری Dynasty و Ocean مجهز به سیستم کمکی رانندگی پیشرفته خود (ADAS) عرضه خواهد کرد، در حالی که اکسپنگ گفت که بهطور مداوم نرمافزار را با سرعتی فوقالعاده سریع ارتقاء خواهد داد که آن را از رقبا جلوتر میکند. براساس گزارش رویترز، شرکت خودروسازی چینی گروه گاک اعلام کرد که از ژانویه ۲۰۲۵ مدلهای پرچمدار مجهز به سیستم پیشرفته همیار راننده(ADAS) هوآوی را روانه بازار خواهد کرد. این یکی از هفت برند خودروساز دولتی است که برای استفاده از فناوری ADAS هوآوی با هوآوی همکاری کردند.
ممکن است مفهوم شارژ بیسیم تلفن همراه برای همگان آشنا باشد اما اینکه بتوان ماشین الکتریکی را نیز به صورت بیسیم شارژ کرد، چطور؟ به نظر میرسد که این مفهوم آنقدرها هم دور از ذهن نباشد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از دیجیتالترندز، فرانتس فون هولزاوزن (Franz von Holzhausen)، طراح ارشد تسلا، در ویدیویی با […]
نیسانموتور اعلام کرد که خودروهای برقی تولید شده چین را در سراسر جهان به فروش خواهد رساند، زیرا قراردادی با دانشگاه برتر این کشور برای استفاده از منابع محلی برای تسریع تحقیق و توسعه در زمینه الکتریکیسازی منعقد کرده است. به گزارش مناقصهمزایده، ماساشی ماتسویاما؛ معاون نیسانموتور و رئیس شرکت خودروسازی نیسان چین، به خبرنگاران […]
تولیدکنندگان لیتیوم نگران این هستند که تأخیر در صدور مجوز معدن، کمبود نیروی انسانی و تورم ممکن است توانایی آنها را برای تأمین مقدار کافی فلز کاربردی در باتری برای برآورده کردن سریع در تولید خودروهای برقی در جهان، مختل کند. تقاضا برای لیتیوم با شتابگرفتن برنامههای خودروهای الکتریکی از سوی خودروسازان بزرگ، به شدت […]
دیدگاه بسته شده است.