سرمایهگذاری ۴ میلیارد یورویی ایتالیا در راهآهن ایران مدیر کل امور بینالملل راهآهن با بیان اینکه تعداد زیادی از سرمایهگذاران خارجی برای حضور در عرصه ریلی ایران اعلام آمادگی کردهاند، از نهایی شدن تعدادی از قراردادها و رسیدن به مراحل پایانی مذاکرات در برخی دیگر از توافقها خبر داد. به گزارش ایسنا، عباس نظری درباره […]
سرمایهگذاری ۴ میلیارد یورویی ایتالیا در راهآهن ایران
مدیر کل امور بینالملل راهآهن با بیان اینکه تعداد زیادی از سرمایهگذاران خارجی برای حضور در عرصه ریلی ایران اعلام آمادگی کردهاند، از نهایی شدن تعدادی از قراردادها و رسیدن به مراحل پایانی مذاکرات در برخی دیگر از توافقها خبر داد.
به گزارش ایسنا، عباس نظری درباره آخرین وضعیت اتصال ریلی ایران به آذربایجان، توضیح داد: در کریدور شمال به جنوب ما یک حلقه مفقوده مهم داریم که آن حدفاصل رشت تا آستاراست. با رسیدن این مسیر میتوان انتظار داشت توان ریلی ایران در این عرصه به شکلی جدی افزایش یابد.
به گفته وی، پس از آنکه پل ریلی آستارا به آستارا افتتاح شود با باراندازی که در این منطقه تعریف خواهد شد امکان افزایش سه میلیون تنی ظرفیت حمل بار در راهآهن به وجود خواهد آمد.
مدیر کل امور بینالملل راهآهن با اشاره به دستور رییسجمهور آذربایجان برای تأمین ۵۰۰ میلیون دلار منابع اعتباری لازم برای تکمیل مسیر رشت به آستارا، عنوان کرد: با رسیدن این منابع که حدودی نیمی از هزینه ساخت این پروژه بزرگ را تأمین میکند، میتوان انتظار داشت شرایط در راهآهن شمال غربی ایران بهبود جدی پیدا کند.
نظری از نهایی شدن مذاکرات ابتدایی با کشور ایتالیا برای سرمایهگذاری ۴ میلیارد یورویی در راهآهن ایران خبر داد و گفت: طبق برنامهریزیهای صورت گرفته این کشور سرمایهگذاری مستقیم خود را در دو خط سریعالسیر ریلی قم به اراک و تهران به همدان انجام خواهد داد و همچنین در حوزه تأمین ناوگان راهآهن سریعالسیر نیز حضوری جدی خواهد داشت.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.