مناقشه گازی بین ایران و ترکمنستان سیاسی نیست

    سخنگوی وزارت خارجه گفت: هنوز تاریخ اجلاس آستانه میان دولت سوریه و معترضان مشخص نشده است.به گزارش ایلنا، بهرام‌قاسمی در نشست هفتگی خود با خبر نگاران در رابطه با آتش‌بس در سوریه اظهار کرد: نشست ۳ جانبه مسکو میان روسیه و ایران و ترکیه ثمرات مهمی داشت که یکی از آنها حضور و […]

    سخنگوی وزارت خارجه گفت: هنوز تاریخ اجلاس آستانه میان دولت سوریه و معترضان مشخص نشده است.به گزارش ایلنا، بهرام‌قاسمی در نشست هفتگی خود با خبر نگاران در رابطه با آتش‌بس در سوریه اظهار کرد: نشست ۳ جانبه مسکو میان روسیه و ایران و ترکیه ثمرات مهمی داشت که یکی از آنها حضور و هماهنگی ۳ کشور برای آتش‌بس جدی در سوریه است. ما معتقدیم تنها راه‌حل بحران سوریه قرار گرفتن در مسیر سیاسی از طریق مذاکره میان طرف‌های درگیر است.

قاسمی همچنین در رابطه با ممانعت ترکمنستان از انتقال گاز به ایران خاطرنشان کرد: این یک بحث فنی میان دو شرکت گاز ایران و ترکمنستان است. در عین حال ما امیدواریم با درایت با کشور همسایه خود به شکل مرضی‌الطرفین به تفاهم لازم برسیم و این همکاری‌ها میان دو کشور ادامه داشته باشد. مذاکرات همان‌طور که در بیانیه شرکت گاز آمده است میان دو کشور ادامه دارد و ما هم امیدواریم این مذاکرات در فضای بهتر دنبال شود، تا این مسأله حل شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به تمامی حقوقی که ایران در چارچوب قرارداد فوق با ترکمنستان دارد، این حقوق باید از سوی طرف ترکمن مورد پذیرش قرار گیرد و مجدداً اجرای این قرارداد ادامه یابد.

 

قاسمی تأکید کرد: مناقشه گازی ایجاد شده بین ایران و ترکمنستان را سیاسی نمی‌بینیم.