معاون وزیر راهوشهرسازی، با بیان اینکه تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش مییابد، گفت: واردات خودرو علاوه بر ارتقای ایمنی، باعث رقابت بین خودروسازان میشود. به گزارش مناقصهمزایده، سیدکمال هادیانفر؛ معاون حملونقل وزیر راهوشهرسازی، گفت: برخی از نقاط پرتصادف مربوط به سالهای گذشته است و باید توجه داشت که ۴۶ هزار کیلومتر از ۲۷۰ […]
معاون وزیر راهوشهرسازی، با بیان اینکه تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش مییابد، گفت: واردات خودرو علاوه بر ارتقای ایمنی، باعث رقابت بین خودروسازان میشود. به گزارش مناقصهمزایده، سیدکمال هادیانفر؛ معاون حملونقل وزیر راهوشهرسازی، گفت: برخی از نقاط پرتصادف مربوط به سالهای گذشته است و باید توجه داشت که ۴۶ هزار کیلومتر از ۲۷۰ هزار کیلومتر راه موجود در کشور را راههای شریانی و برخوردار از جدا شونده و نیوجرسی تشکیل میدهند، اما راههای فرعی بسیاری با استانداردهای مخصوص خود و بدون برخورداری از جداشونده نیز در دست بهرهبرداری هستند که ارتقای راهها و تبدیل به دوبانده یا تعریض آنها نیازمند منابع مالی زیادی است. وی افزود: در جلساتی که با حضور مسؤولان سازمان راهداری و حملونقل جادهای و پلیس راهور فراجا برگزار شد، ۳۲۰۰ نقطه، بالغ بر ۸۸۷ نقطه پرتصادف شناسایی شده و هماکنون ۴۱۲ نقطه با منابع داخلی وزارت راهوشهرسازی برطرف و ۴۷۵ نقطه دیگر در اولویت برنامههای امسال قرار دارد. هادیانفر؛ ادامه داد: دولت برای برنامه هفتم توسعه سههزار میلیارد تومان برای تسریع رفع نقاط پرتصادف پیشنهاد کرده بود که مورد قبول مجلس قرار گرفت اما در برخی بخشها ابهامات مختصری برای نمایندگان به وجود آمد که در جلسات برگزار شده این موارد روشن شد و امید است در چند روز آینده به تصویب برسد.
۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها
معاون حملونقل وزیر راهوشهرسازی، با بیان اینکه ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها رخ میدهد، گفت: این آمار به رفتار رانندگی از جاده به بزرگراه درونشهری برمیگردد و بیتوجهی به کاهش سرعت یا خستگی و خوابآلودگی بر آن تأثیر دارد. از اینرو وظایف مربوط به رفع مشکلات حریم جاده و حریم شهر به استانداران محول شده است تا نسبت آن اقدام کنند. وی درباره وظیفه خودروسازان برای تولید خودروهای باکیفیت، اظهار کرد: در کمیسیون ایمنی راهها این موضوع را پیگیری میکنیم، اینکه بگوییم فقط عامل انسانی باعث بروز تصادفات رانندگی است حرف درستی نیست. هفته گذشته جلسهای با وزیر صمت داشتیم و وی از بنده موضوع ارتقای ایمنی در خودروها را مطالبه کرد! وی ادامه داد: وزیر صمت گفت چه کار کنیم که ایمنی در خودروها ارتقاء یابد. بنده گفتم در دهه ۸۰ چه عواملی باعث کاهش جانباختگان ناشی از تصادفات رانندگی شد. یکی از موارد واردات خودروهای ایمن بود و خودروسازان به سمت رقابت با خودروهای وارداتی رفتند. واردات خودرو علاوه بر ارتقای ایمنی، باعث رقابت بین خودروسازان میشود. هادیانفر؛ در ادامه به حوزه ترانزیت و حملونقل بینالمللی اشاره کرد و گفت: با جدیت کامل به دنبال تکمیل شاخه ریلی کریدور شمال-جنوب و قطعه رشت به آستارا هستیم.
دیدگاه بسته شده است.