۲۵۸ هزار فقره بازرسی از صنوف کشور در آذر ماه انجام شد

۲۵۸ هزار فقره بازرسی از صنوف کشور در آذر ماه انجام شد تعداد کل بازرسی‌‌ها از صنوفِ سراسر کشور در آذر ماه سال جاری ۲۵۸ هزار و ۱۴۹ فقره بود که توسط بازرسان اتاق‌های اصناف انجام شده است. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، بازرسی‌های انجام شده منجر به تشکیل […]

۲۵۸ هزار فقره بازرسی از صنوف کشور در آذر ماه انجام شد

تعداد کل بازرسی‌‌ها از صنوفِ سراسر کشور در آذر ماه سال جاری ۲۵۸ هزار و ۱۴۹ فقره بود که توسط بازرسان اتاق‌های اصناف انجام شده است.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، بازرسی‌های انجام شده منجر به تشکیل ۱۳ هزار و ۵۳۱ پرونده با برآورد جریمه پیشنهادی به مبلغ بیش از ۴۰ میلیارد و ۶۲۵ میلیون ریال شد که پرونده‌های متشکله به تعزیرات حکومتی یا سازمان‌ها و ادارات صنعت، معدن ‌و تجارت ارجاع شده است.

همچنین در آذر ماه امسال ۹ هزار و ۹۳۰ فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شد که ۶۱ درصد در بخش کالا و ۳۹ درصد آن مربوط به بخش خدمات بود.

از مجموع شکایات دریافتی‌ ۲۲ درصد به صورت حضوری، ۵۰ درصد تلفنی و ‌۲۸ درصد به صورت کتبی دریافت و مورد رسیدگی قرار گرفت.

این گزارش حاکیست، پس از بررسی‌های معمول و ارزیابی کارشناسان ۹ هزار و ۵۵۷ فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شد که برای رسیدگی و برخورد قانونی به ادارات و مراجع ذی‌ربط ارسال شده است.

همچنین از کل شکایات قابل پیگیری ۱۸ درصد منجر به رضایت شاکی، ۳۷ درصد متخلف، ۲۸ درصد غیرمتخلف و ۱۷ درصد در دست بررسی است.

مطابق گزارش معاونت بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران، بیش‌ترین تخلفات به وقوع پیوسته آذر ماه امسال در بخش کالا، مربوط به میوه‌ و مرکبات‌، نان‌، تخم‌مرغ و گوشت‌مرغ ‌و در بخش خدمات‌، مربوط به مشاوران املاک و آرایشگران بود.

 

همچنین بیش‌ترین موارد تخلف مربوط به درج نکردن قیمت، گران فروشی و عدم صدور صورت‌حساب بود.