با ادامه فرهنگ خودروهای تک سر نشین ۶ آزادراه دیگر هم مشکل ترافیک تهران کرج را حل نخواهد کرد دومین جلسه مسافری پیرامون حملونقل درونشهری و برونشهری با حضور معاون حملونقل وزیر راه و شهرسازی، مسؤولین اداره کل راه و شهرسازی استانها و نمایندگان شهرداری در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد. به گزارش […]
با ادامه فرهنگ خودروهای تک سر نشین
۶ آزادراه دیگر هم مشکل ترافیک تهران کرج را حل نخواهد کرد
دومین جلسه مسافری پیرامون حملونقل درونشهری و برونشهری با حضور معاون حملونقل وزیر راه و شهرسازی، مسؤولین اداره کل راه و شهرسازی استانها و نمایندگان شهرداری در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.
به گزارش تیننیوز، در این جلسه نمایندگانی از شرکتهای مختلف پیشنهادهایی برای حملونقل بین استان تهران و البرز ارایه کردند و طرحهایی را در خصوص مترو و اتوبوسهای BRT به نمایش گذاشتند.
مهردادتقیزاده در این نشست گفت: با توجه به طرحهای ارایه شده برآورد اولیه این است که سرمایهای در حدود ۴۰۰ میلیارد تومان نیاز است و بازگشت این سرمایه در بازه زمانی حدود ۵ تا۱۰ سال مقدور است.
معاون حملونقل وزیر راه ادامه داد: هدف از برگزاری این نشست این نیست که تعطیلات آخر هفته مردم و جابهجایی روزهای تعطیل را مدیریت کنیم، این مسأله در نشستهای دیگری بررسی خواهد شد، هدف ما این است که روزهای عادی و کاری را به گونهای مدیریت کنیم که حملونقل بین تهران و کرج تسهیل بشود.
تقیزاده همچنین گفت: امروزه نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بین تهران و کرج به صورت روزانه تردد میکنند و حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت کرج است، ۱۰۰ هزار نفر نیز در سال به جمعیت کرج اضافه میشود، ۲۰ درصد پلاکهای موجود در کرج پلاک کرج نیستند، لذا چنین وضعیتی یک برنامهریزی جامع میطلبد، به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم تا از شما مسؤولان و مشاوران دعوت کردیم تا ابعاد مختلف موضوع را بررسی کنیم و طرح پختهای ارایه کنیم.
تقیزاده اظهار داشت: این موضوع همکاری ۳ نهاد را میطلبد، وزارت راه و شهرسازی، شهرداری تهران و شهرداری کرج و این طرح علاوه بر حل مشکل بنا دارد شهرداریها و وزارت را به هم نزدیک کند.
البته ما بنا نداریم همه مشکلات را با این نشست حل کنیم، ما بنا داریم با طرح ایجاد خطوط BRT بخشی از مشکلات حملونقلی این بخش را حل کنیم.
تقیزاده در پایان اظهار داشت: در این نشست تعدادی از دوستان مطرح کردند که بهتر است آزاد راه بسازیم، بنده مخالفم و تصور میکنم حتی اگر ۶ آزادراه دیگر هم بسازیم، مملو از تکسرنشین خواهد شد و آن بخش از مسافران که با حملونقل عمومی تردد میکنند به جاده خواهند آمد و مشکلات دو چندان میشود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.