نائب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور  

سوخت راننده افغان بیشتر از ایرانی است

نائب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور، گفت: در حالی که هر روز سوخت رانندگان کامیون را محدود می‌کنند، رانندگان افغان در ایران به‌راحتی سوخت دریافت می‌کنند و می‌توانیم این را ثابت کنیم که میزان دریافت سوخت آن‌ها بیشتر از رانندگان ایرانی است و به راحتی با جاسازی مخازن، از راننده ایرانی سوخت بیشتری دریافت […]

نائب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور، گفت: در حالی که هر روز سوخت رانندگان کامیون را محدود می‌کنند، رانندگان افغان در ایران به‌راحتی سوخت دریافت می‌کنند و می‌توانیم این را ثابت کنیم که میزان دریافت سوخت آن‌ها بیشتر از رانندگان ایرانی است و به راحتی با جاسازی مخازن، از راننده ایرانی سوخت بیشتری دریافت می‌کنند. به گزارش ایلنا، سیدجلال موسوی؛ درباره اعتراض برخی از کامیون‌داران، اظهار داشت: اعتراض اخیر کامیون‌داران محدود و خودجوش بوده و اطلاعی از جزییات آن ندارم. اقدام هماهنگ با صنف و تشکلات نبوده‌ است اما آنچه که مشخص بوده، این است که منشأ اصلی این اعتراضات و نارضایتی‌‌ها موضوع سوخت است. وی تأکید کرد: هرچند با این‌گونه نارضایتی‌‌ها در قالب اعتراض و اعتصابات مخالف هستم اما باید به این نکته هم توجه داشت که اعلام اعتراض کامیون‌داران و رانندگان کامیون از کانال‌های رسمی هم به جایی نرسیده و از مذاکرات با متولیان به نتیجه‌ای نرسیدیم و نمی‌توان به هر راننده‌ای که به حق معترض است، برچسب اراذل و ضدانقلاب زد. نائب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور، با بیان اینکه از سال گذشته پیگیر افزایش کرایه حمل بار و حق توقف هستیم اما به نتیجه‌ای نرسیدیم، گفت: می‌گویند با افزایش کرایه حمل و افزایش دستمزد تورم بالا می‌رود اما مگر افزایش جزیی کرایه حمل بار و دستمزد راننده چقدر بر روی تورم تأثیر می‌گذارد؟ آن عامل مهم و مؤثر در افزایش نرخ تورم، نرخ دلار است که همواره در حال افزایش بوده نه افزایش جزیی دستمزد راننده کامیون. موسوی؛ با اشاره به افزایش هزینه‌های رانندگان ادامه داد: اردیبهشت ماه سال گذشته یک جفت لاستیک را ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌خریدیم اما در همان سال گذشته در اسفند ماه قیمت همین لاستیک به ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید این در حالی است که نرخ کرایه نه تنها افزایش پیدا نکرد، بلکه با کاهش بار کمتر هم شد. وی با بیان اینکه از همان دو سال گذشته که پایه سوخت ۲۰۰۰ لیتر را قطع کردند، اعتراض و گلایه‌های رانندگان شروع شد، اظهار داشت: با قطع پایه سوخت، میزان ارائه سوخت را پیمایش اعلام کردند اما تردد پرت رانندگان را محاسبه نکردند. برای مثال در مسیر حمل بار اراک-‌تهران در سمنان بارگیری می‌شود اما سمنان در بارنامه ثبت نمی‌شود و آن مسیر برای راننده محاسبه نمی‌شود و این میزان سوخت در پیمایش نمی‌آید. نائب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور، با تأکید بر راینکه راننده کامیون‌‌ها گازوییل فروش و قاچاقچی سوخت نیستند، گفت: پیشنهاد برگشت پایه سوخت را داده‌ایم و اگر راننده‌ای این پایه را تا آخر ماه مصرف نکرد آن را باطل کنند اما می‌گویند رانندگان مابقی را می‌فروشند اما این ادعا صحت ندارد مگر چند راننده گازوییل می‌فروشد که باعث افزایش قاچاق سوخت شود چرا به جای این موضوع جلوی قاچاق سیستم یافته سوخت را نمی‌گیرند؟ موسوی؛ افزود: در حالی که هر روز سوخت رانندگان کامیون را محدود می‌کنند رانندگان افغان در ایران به راحتی سوخت دریافت می‌کنند و می‌توانیم این را ثابت کنیم که میزان دریافت سوخت آن‌ها بیشتر از رانندگان ایرانی است و به راحتی با جاسازی مخازن سوخت از راننده ایرانی، سوخت بیشتری دریافت می‌کنند.