رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط خودروهای فرسود، گفت: تولید ناوگان حملونقل عمومی در سال گذشته زیر ۱۰۰۰ دستگاه بود و عملاً با این تعداد نمیتوان جایگزینی مناسب برای خودروهای فرسوده داشت. به گزارش مناقصهمزایده، محمود مشهدیشریف؛ رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده، گفت: تقریباً از سال ۸۵ اسقاط و بازیافت خودروهای فرسود […]
رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط خودروهای فرسود، گفت: تولید ناوگان حملونقل عمومی در سال گذشته زیر ۱۰۰۰ دستگاه بود و عملاً با این تعداد نمیتوان جایگزینی مناسب برای خودروهای فرسوده داشت. به گزارش مناقصهمزایده، محمود مشهدیشریف؛ رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده، گفت: تقریباً از سال ۸۵ اسقاط و بازیافت خودروهای فرسود آغاز شد و در سال ۹۳ به اوج خود رسید بهطوری که ۳۳۰ هزار دستگاه خودرو اسقاط شد. او گفت: از زمانی که واردات خودرو ممنوع شد ما شاهد افت شدید اسقاط خودرو بودیم بهطوری که ما در سال ۱۳۹۸ ما شاهد اسقاط هفت هزار دستگاه خودرو بودیم. او بیان کرد: همچنین در سال ۹۹ چیزی بالغ بر ۱۳ هزار دستگاه سال ۱۴۰۰ هم ۵۰۰ هزار دستگاه و سال ۱۴۰۱ حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو اسقاط شد. مشهدیشریف؛ افزود: براساس قانون ساماندهی صنعت خودرو متولی اسقاط خودرو از وزارت راهوشهرسازی به صمت سپرده شد و در سال گذشته ۷۰ هزار خودرو اسقاط شد که مجموع اسقاط خودرو در سال گذشته ۲۵ درصد نسب به سالهای گذشته افزایش اسقاط داشتهایم، براساس قانون ساماندهی صنعت خودرو دولت موظف بود که ظرف سه ماه آییننامه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده را تصویب و ابلاغ کند. او بیان کرد: امیدواریم زیرساخت اسقاط آییننامه خودروهای فرسوده انجام شود بهطوری که امسال به رکوردهای بالاتری برسیم. مشهدیشریف؛ گفت: خودروسازان عملاً تمایلی به طرحهای جایگزینی خودرو ندارند یا موعد فراخوان خودرو را یکسال دیگر برای مشتری میزنند تا این خودرو افزایش قیمت پیدا کند عملاً با این کار متقاضی توان پرداخت قیمتهای بالا را ندارد و مشتری منصرف میشود. رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده، اضافه کرد: تعداد اتوبوسهای تولید شد در سال گذشته آنقدر تعداد کمی داشت که قابل مقایسه نیست همچنین تعداد تولید اتوبوس در داخل کشور در طول سال کمتر از هزار دستگاه است. مشهدیشریف؛ گفت: برای تولید خودروهای داخلی ۱٫۵ درصد قیمت خودرو و برای خودروهای وارداتی هم پنج درصد باید به این صندوق پرداخت شود این صندوق توسعه صنعت در حالحاضر حدود شش همت موجودی دارد و اولویت پرداخت تسهیلات با خودروهای عمومی و موتورسیکلت است بهطوری که دولت موظف است ظرف سه ماهه آینده مبالغی که در این صندوق جمعآوری شده را به نوسازی و واردات اتوبوس اختصاص دهد بهطوری که امیدواریم این صندوق بخشی از مشکلات را حل کند.
دیدگاه بسته شده است.