راکد بودن فعالیت‌های ساختمانی، صنوف وابسته به آن را دچار رکود کرده است

رییس اتحادیه آهن‌سازان‌ راکد بودن فعالیت‌های ساختمانی، صنوف وابسته به آن را دچار رکود کرده است بشارتی، رییس اتحادیه آهن‌سازان تهران گفت: رکود بازار آهن به علت راکد شدن بخش ساخت ‌و ساز و فعالیت‌های عمرانی است و با گذشت چند سال هنوز شاهد تحول اساسی در این بخش نیستیم. حبیب‌ا… بشارتی در گفت‌وگو با […]

رییس اتحادیه آهن‌سازان‌

راکد بودن فعالیت‌های ساختمانی، صنوف وابسته به آن را دچار رکود کرده است

بشارتی، رییس اتحادیه آهن‌سازان تهران گفت: رکود بازار آهن به علت راکد شدن بخش ساخت ‌و ساز و فعالیت‌های عمرانی است و با گذشت چند سال هنوز شاهد تحول اساسی در این بخش نیستیم.

حبیب‌ا… بشارتی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران اظهارکرد: رونق بازار آهن به رونق بازار ساخت‌وساز و مسکن بستگی دارد و با کوچک‌‌ترین جرقه در بازار مسکن، بازار تولید آهن متحول خواهد شد.

وی تصریح‌کرد: بی‌رونقی فعالیت‌های عمرانی به‌ویژه در صنعت ساختمان به رکود بازار آهن دامن زده ‌و تولید آهن‌آلات با نبود حمایت از تولید ملی دچار رکود شده است .

رییس اتحادیه آهن‌سازان استان تهران گفت: رکود بازار ساخت‌وساز و در مجموع فعالیت‌های عمرانی در شاخه ساختمان به بی‌رونقی کار صنف آهن‌سازان دامن زده و حدود ۱۴۰ رسته صنفی را که به‌طور مستقیم با ساختمان‌سازی ارتباط دارد، با رکود مواجه کرده است.

بشارتی افزود: بیکاری و از بین رفتن فرصت‌های شغلی ایجاد شده در صنعت ساختمان، بازار صنوف وابسته را دچار رکود کرده و لازم است دولت برای حفظ اشتغال موجود بکوشد و با ارایه تسهیلات حمایتی و بهبود کسب‌وکار زمینه را برای توسعه اشتغال پایدار مهیا کند. این در حالی است که اکنون در مورد صنوف تولیدی معکوس عمل شده و نه تنها کمکی نشده؛ بلکه دریافت مالیات‌های سنگین‌، بیمه و عوارض ضربه شدیدی را به تولیدکنندگان وارد کرده است .

رییس اتحادیه آهن‌سازان تهران تصریح‌کرد: اگر دولت قصد حمایت از تولید را دارد، در دریافت مالیات از تولیدکنندگان استثنا قائل شود و مبالغ کم‌تری مالیات بگیرد؛ همچنین کارگاه‌های تولیدی که کم‌تر از ۵ ‌کارگر دارند را از پرداخت مالیات و عوارض معاف کند تا اشتغال قوت بگیرد.

 

بشارتی گفت: همچنین لازم است تسهیلات پرداختی به تولید با شرایط مطلوب در اختیار کارگاه‌های تولیدی قرار گیرد تا به این ترتیب علاوه بر حفظ و ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان به رونق اقتصادی کشور هم کمک شود.