از سرگیری قاچاق میوه به کشور

از سرگیری قاچاق میوه به کشور رییس اتحادیه میوه‌ و سبزی با بیان این‌که عرضه میوه‌های قاچاق به بازار، مجدداً از سرگرفته شده است، گفت: شبرنگ ‌آفریقایی، گلابی ‌آمریکایی، شاه‌بلوط ترک و انبه کنیا وارد بازار شده‌اند. سیدحسین مهاجران در گفت‌وگو با مهر از پیدا شدن مجدد سر و کله میوه‌های قاچاق در بازار داخلی […]

از سرگیری قاچاق میوه به کشور

رییس اتحادیه میوه‌ و سبزی با بیان این‌که عرضه میوه‌های قاچاق به بازار، مجدداً از سرگرفته شده است، گفت: شبرنگ ‌آفریقایی، گلابی ‌آمریکایی، شاه‌بلوط ترک و انبه کنیا وارد بازار شده‌اند.

سیدحسین مهاجران در گفت‌وگو با مهر از پیدا شدن مجدد سر و کله میوه‌های قاچاق در بازار داخلی خبر داد و اظهار‌کرد: طی دو الی ۳ روز اخیر، میوه‌هایی مانند شبرنگ آفریقایی، گلابی آمریکایی، شاه‌بلوط ترک و انبه کنیا وارد بازار شده‌اند؛ اما میوه‌های مذکور خارج از میدان مرکزی میوه ‌و تره‌بار در حال خرید و فروش هستند.

به گفته وی، قیمت هر کیلوگرم شبرنگ آفریقا ۳۰ هزار تومان، گلابی آمریکایی ۲۵ هزارتومان، شاه‌بلوط ترکیه ۱۵ هزارتومان و انبه کنیا ۱۵ هزارتومان است.

رییس اتحادیه میوه ‌و سبزی همچنین درباره قیمت میوه در بازار نیز گفت: طی روزهای اخیر، قیمت هر کیلوگرم توت فرنگی از ۵۰ هزار تومان به ۲۰ هزار تومان کاهش یافته و نرخ هر کیلوگرم ازگیل نیز از ۲۰ هزار تومان به ۸ هزار تومان رسیده است.

 

مهاجران با بیان این‌که قیمت پرتقال کوهستان جیرفت نیز از ۸۵۰۰ تومان به ۷۰۰۰ تومان کاهش یافته است، ادامه‌داد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوجه‌فرنگی بوته‌ای نیز بین ۴۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان و گوجه فرنگی گلخانه‌ای ۳۰۰۰ تومان است.