معاون وزیر راه‌وشهرسازی اعلام کرد

ارائه سبد تأمین مالی ساخت راه‌آهن سریع‌السیر تهران-‌مشهد به دولت

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه‌وشهرسازی، از تدوین برنامه عملیاتی اجرای پروژه قطار سریع‌السیر تهران-‌مشهد در اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: این معاونت با ترکیب همه منابع و روش‌های تأمین مالی ممکن نسبت به تهیه سبد متنوع تأمین مالی راه‌آهن تهران-‌مشهد اقدام می‌کند. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت راه‌وشهرسازی، امیرمحمود غفاری؛ در […]

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه‌وشهرسازی، از تدوین برنامه عملیاتی اجرای پروژه قطار سریع‌السیر تهران-‌مشهد در اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: این معاونت با ترکیب همه منابع و روش‌های تأمین مالی ممکن نسبت به تهیه سبد متنوع تأمین مالی راه‌آهن تهران-‌مشهد اقدام می‌کند. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت راه‌وشهرسازی، امیرمحمود غفاری؛ در جلسه بررسی نحوه اجرای دستور رئیس‌جمهوری برای تسریع در شروع عملیات اجرایی راه‌آهن سریع‌السیر تهران – مشهد، با بیان اینکه محور مذکور به طول ۸۷۰ کیلومتر احداث خواهد شد، افزود: با توجه به اهمیت آن در جابه‌جایی ۴۱ میلیون نفر مسافر در سال از توجیه لازم برخوردار است. وی با اشاره به مطالعات و اقدامات انجام شده در بیش از یک سال گذشته، بیان ‌داشت: در ماه جاری برنامه عملیاتی اجرای پروژه قطار سریع‌السیر تهران – مشهد تدوین می‌شود. معاون وزیر راه‌وشهرسازی، با اشاره به حجم بالای منابع مورد نیاز برای اجرای این پروژه، گفت: با توجه به اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران و بخش‌های فنی و اجرایی داخلی و همچنین اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران خارجی برای اجرای این پروژه، سبد تأمین مالی متنوع آن طراحی و به‌زودی برای اتخاذ تصمیم نهایی تقدیم دولت خواهد شد. وی، بهره‌گیری کامل از نتایج تجربیات موجود، اتخاذ تدابیر لازم برای انتقال تکنولوژی و مستندسازی لازم تحت یک مدیریت متمرکز و فازبندی عملیاتی پروژه با رویکرد بهره‌برداری کامل هر یک از فاز‌‌ها را از الزامات اجرایی این پروژه دانست. غفاری؛ همچنین با اشاره به برخورداری پروژه قطار سریع‌السیر تهران – مشهد از مجوز ماده ۲۱۵ قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، یادآور شد: سعی ما بر این است که از حضور کنسرسیوم مشاوران توانمند داخلی و خارجی برای طراحی و نظارت مطمئن و کامل پروژه حداکثر بهره را داشته باشیم. وی خاطرنشان کرد: این معاونت با ترکیب همه منابع و روش‌های تأمین مالی ممکن از جمله انواع تهاتر نفت، منابع عمومی، مشوق‌‌‌ها و امتیازات مالی، تأمین مالی فاینانس، تخفیف سود بازرگانی تجهیزات وارداتی، امتیاز معادن، مولدسازی و… نسبت به تهیه سبد متنوع تأمین مالی راه‌آهن تهران – مشهد اقدام می‌کند.