الزام نصابان آسانسور برای داشتن کارت اماکن

الزام نصابان آسانسور برای داشتن کارت اماکن رییس اتحادیه صنف آسانسور و تولیدکنندگان و تعمیرکاران وسایل الکترومکانیکی داشتن کارت اماکن نیروی انتظامی را برای سرویس کاران و نصابانی که وارد مجتمع‌های ساختمانی و آپارتمان‌‌ها می‌شوند الزامی دانست. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی‌اکبرایلخانی از مردم خواست هنگام ورود این افراد به ساختمان‌ها‌، کارت اماکن […]

الزام نصابان آسانسور برای داشتن کارت اماکن

رییس اتحادیه صنف آسانسور و تولیدکنندگان و تعمیرکاران وسایل الکترومکانیکی داشتن کارت اماکن نیروی انتظامی را برای سرویس کاران و نصابانی که وارد مجتمع‌های ساختمانی و آپارتمان‌‌ها می‌شوند الزامی دانست.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی‌اکبرایلخانی از مردم خواست هنگام ورود این افراد به ساختمان‌ها‌، کارت اماکن آنان را مطالبه کنند.

وی از آمادگی این اتحادیه برای معرفی سرویس‌کاران و نصابان آسانسور به اداره اماکن خبر داد و گفت: همه این افراد موظف هستند قبل از دریافت کارت اداره اماکن در آزمون‌های تخصصی و مهارتی این رشته شرکت کنند.

رییس اتحادیه صنف آسانسور هدف از اجرای این طرح را ارتقای دانش سرویس‌کاران و نصابان آسانسور دانست و افزود‌: افرادی که موفق به دریافت گواهینامه مهارت از اتحادیه آسانسور شوند بلافاصله به اداره اماکن نیز معرفی خواهند شد.

ایلخانی تعداد آسانسورهای نصب شده در ساختمان‌ها و آپارتمان‌های شهر تهران را بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه برشمرد و از این‌که هرسال تهرانی‌‌ها شاهد ۱۰۰ حادثه منجر به فوت و نقص عضو در آسانسور‌ها هستند ابراز تأسف کرد و گفت: اتحادیه صنف آسانسور برای پیشگیری از وقوع این‌گونه حوادث و ایجاد ایمنی هرچه بیش‌تر، از این پس برای همه آسانسورها، شناسنامه همراه با کد شناسه صادر می‌کند.

وی از همه مالکان و مدیران ساختمان‌های مسکونی خواست از طریق شرکت‌های دارای پروانه کسب از اتحادیه، برای دریافت شناسنامه آسانسور ساختمان محل سکونت خود اقدام کنند.

ایلخانی افزود‌: براساس قانون همه آسانسورهایی که شناسنامه‌دار می‌شوند باید همه ساله مورد ارزیابی سرویس کاران و نصابان قرار گیرند تا نواقص احتمالی آنها برطرف شود.

 

وی با اشاره به این‌که در حوادث مربوط به آسانسور‌ها همواره نصابان، مدیران واحدهای ساختمانی و شرکت‌های نگهداری‌کننده مسؤول هستند، تأکید‌ کرد: در صورتی که مدیران ساختمان‌ها برای دریافت شناسنامه آسانسور اقدام نکنند مستقیماً باید پاسخگوی حوادث احتمالی در آسانسورهای محل سکونت خود باشند.