معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان:۲۵ درصد جمعیت شهری کردستان در بافت‌های فرسوده ساکن هستند

   معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با اشاره به لزوم نظارت دولت بر سکونتگاه‌های غیررسمی، گفت: هم اکنون ۲۵ درصد جمعیت شهری استان در این گونه مناطق ساکن هستند. به گزارش مهر، امیرقادری در جلسه ستاد استانی بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محله‌های هدف با بررسی برنامه‌های احیا، بهسازی و نوسازی شهری استان کردستان که […]

 

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با اشاره به لزوم نظارت دولت بر سکونتگاه‌های غیررسمی، گفت: هم اکنون ۲۵ درصد جمعیت شهری استان در این گونه مناطق ساکن هستند.

به گزارش مهر، امیرقادری در جلسه ستاد استانی بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محله‌های هدف با بررسی برنامه‌های احیا، بهسازی و نوسازی شهری استان کردستان که در سالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد، به اهمیت و جایگاه سند ملی توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی اشاره کرد و گفت: این سند راهکارهای عملیاتی در خصوص توانمندسازی را در اختیار ما قرار می‌دهد.

وی عنوان کرد: قبل از این‌که به فکر طرح‌های مهندسی در بافت‌های فرسوده، حاشیه شهر‌ها و سکونتگاه‌های غیررسمی باشیم باید به فکر توانمندسازی افراد ساکن در این مناطق باشیم.

وی اظهار داشت: اداره کل راه و شهرسازی استان تنها متولی توانمندسازی افراد ساکن در سکونتگاه‌های غیررسمی نیست و سایر دستگاه‌های اجرایی استان هم در این امر مهم دخیل و تأثیرگذار هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان به برگزاری همایش بین‌المللی سکونتگاه‌های فقیرنشین شهری در کردستان اشاره کرد و افزود: این همایش سال آینده در مرکز استان برگزار می‌شود و از اساتید خارجی هم دعوت به شرکت در این همایش شده است.

قادری با اشاره به این‌که متأسفانه اسکان غیررسمی رشد بیش‌تر از شهرنشینی رسمی دارد، عنوان کرد: نیروی کار ارزانی در مناطق حاشیه و سکونتگاه‌های غیررسمی وجود دارد که می‌توان گفت که به نوعی حاشیه به مرکز شهر یارانه می‌دهد.

وی با بیان این‌که به افراد ساکن در سکونتگاه‌های غیررسمی باید به عنوان فرصت نگاه کنیم نه تهدید، ادامه داد: دخالت بخش دولتی معطوف به سیاست‌گذاری، نظارت و بستر‌سازی در این سکونتگاه‌ها است.

وی مصوبات ستاد بازآفرینی را در حد شورای برنامه‌ریزی استان خواند و افزود: رویکرد دستگاه‌های اجرای استان باید به گونه‌ای باشد که همسو و هم جهت با هم در راستای هزینه کرد اعتبارات حرکت کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان بیان کرد: ۲۵ درصد جمعیت شهری ما در بافت‌های دارای اسکان غیررسمی ساکن هستند و این نشان می‌دهد که باید به ستاد بازآفرینی توجه جدی داشته باشیم.

قادری اظهار داشت: از ظرفیت نهادهای مردمی هم برای تحقق برنامه‌های و مصوبات ستاد بازآفرینی باید استفاده کنیم تا بدین گونه شاهد ارتقای کیفیت زندگی در این محلات هم باشیم.