مالیات ارزش‌افزوده از کالا‌ها نباید مضاعف دریافت شود

عضو هیأت رییسه اتاق اصناف ایران‌ مالیات ارزش‌افزوده از کالا‌ها نباید مضاعف دریافت شود صدیقی عضو هیأت رییسه اتاق اصناف ایران گفت: مالیات بر ارزش‌افزوده در برخی کالا‌ها همچون طلا که کالای سرمایه‌ای محسوب می‌شود، نباید به گونه‌ای باشد که در هر بار خرید و فروش و تبدیل کالا ۹ درصد مالیات دریافت شود. به […]

عضو هیأت رییسه اتاق اصناف ایران‌

مالیات ارزش‌افزوده از کالا‌ها نباید مضاعف دریافت شود

صدیقی عضو هیأت رییسه اتاق اصناف ایران گفت: مالیات بر ارزش‌افزوده در برخی کالا‌ها همچون طلا که کالای سرمایه‌ای محسوب می‌شود، نباید به گونه‌ای باشد که در هر بار خرید و فروش و تبدیل کالا ۹ درصد مالیات دریافت شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، محمدعلی‌صدیقی بر لزوم اصلاح قانون مالیات بر ارزش‌افزوده تأکید کرد و اظهار کرد: مالیات بر ارزش‌افزوده که به اصطلاح مالیات بر مصرف هم گفته می‌شود، باید از کسانی دریافت شود که مصرف بیش‌تری دارند.

وی در عین مالیات را برای اداره کشور امری لازم و ضروری دانست و افزود: در دریافت مالیات باید شفاف‌سازی صورت گیرد و فراریان مالیاتی شناسایی شوند تا بر کسانی همچون اصناف که هر ساله و به موقع مالیات خود را می‌پردازند، فشار وارد نشود.

صدیقی با بیان این‌که اصناف مخالف پرداخت مالیات نیستند، تصریح‌ کرد: مالیات بخشی از سود فعالیت‌های اقتصادی است که نصیب دولت می‌شود و فقط باید از درآمد دریافت شود.

وی همچنین دریافت مالیات در دوران رکود را صحیح ندانست و گفت: سازمان امور مالیاتی باید به دنبال منابع جدید مالیاتی باشد و تا زمانی که فرار مالیاتی وجود دارد، نباید میزان دریافت مالیات افزایش داشته باشد به ویژه از کسانی که سابقه مثبت مالیاتی دارند.

 

صدیقی به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز اشاره کرد و افزود: در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، بیش‌ترین اتکا به درآمدهای کشور مربوط به مالیات است‌؛ از این‌رو انتظار داریم دولت و مسؤولان سازمان امور مالیاتی گام‌های مؤثرتری را برای شناسایی فراریان مالیاتی ‌بردارد.