ادغام زمینه بهبود بهر‌ه‌وری در واحدهای صنفی را به دنبال ندارد

عضو اتاق اصناف ایران ادغام زمینه بهبود بهر‌ه‌وری در واحدهای صنفی را به دنبال ندارد رواسی عضو اتاق اصناف ایران گفت‌: ادغام زمینه بهبود بهره‌وری در واحدهای صنفی را به دنبال ندارد و نباید با تصمیم‌های غیرکارشناسی زمینه فعالیت آن‌‌ها را محدود کرد. علیرضا رواسی در گفت‌وگو با پانا در خصوص بحث ادغام اتحادیه‌های موازی […]

عضو اتاق اصناف ایران

ادغام زمینه بهبود بهر‌ه‌وری در واحدهای صنفی را به دنبال ندارد

رواسی عضو اتاق اصناف ایران گفت‌: ادغام زمینه بهبود بهره‌وری در واحدهای صنفی را به دنبال ندارد و نباید با تصمیم‌های غیرکارشناسی زمینه فعالیت آن‌‌ها را محدود کرد.

علیرضا رواسی در گفت‌وگو با پانا در خصوص بحث ادغام اتحادیه‌های موازی نیز خاطرنشان‌کرد: زمینه‌سازی ادغام به گونه‌ای است که ۱۳۷ اتحادیه موجود به ۴۰ اتحادیه تقلیل یابد اما ایراداتی به این طرح وارد است به این دلیل که رسته شغلی تخصصی در سال‌های گذشته به وجود آمده‌اند که تخصص و فعالیت ویژه خود را دارند نباید با تصمیم‌های غیرکارشناسی زمینه فعالیت آن‌‌ها را محدود کرد بلکه در ایجاد شغل‌های جدید‌ یا اتحادیه‌های جدید اگر شغلی ایجاد شد مدیریت شده و با توجه به نزدیکی به اتحادیه‌های موجود در آن‌‌ها تعریف شود .

وی تعداد اعضای اتحادیه‌ فروشندگان کله‌و پاچه تهران را ۶۰۰ عضو اعلام کرد و افزود: اتحادیه‌های موجود ثبت رسمی شده‌اند و ادغام آن‌‌ها منجر به بهبود بهره‌وری در این واحد‌ها نخواهد شد .

رواسی در خصوص مالیات اصناف نیز گفت‌: ‌اگرچه توافق با اصناف مبنای تعیین مالیات‌ها شده اما گاهی مالیات برخی واحدهای صنفی تا ۴ برابر افزایش داشته است .

 

عضو اتاق اصناف با اشاره به برخی مشکلات موجود اصناف با سازمان‌ها و نهادها‌، گفت: سازمان آب کشور به برخی از واحدهای صنفی ایراداتی را برای نصب کنتور تجاری وارد کرده و خواستار آن شده که ۳۰ میلیون تومان برای نصب این کنتور‌ها پرداخت شود و بسیاری از واحد‌ها توان پرداخت آن را ندارند .