۱۹ سبد صادراتی محصولات دانش‌بنیان آماده شد

معاون توسعه کسب‌وکار بین‌المللی سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌الملل، از آماده شدن ١٩ سبد صادراتی دانش‌بنیان‌ها خبر داد. مجتبی قدمگاهی؛ در گفتگو با مهر، از تدوین طرح توانمندی‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان توسط سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی با عنوان «سبدهای صادراتی محصولات دانش‌بنیان» خبر داد و گفت: در این مجموعه سبد‌ها […]

معاون توسعه کسب‌وکار بین‌المللی سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌الملل، از آماده شدن ١٩ سبد صادراتی دانش‌بنیان‌ها خبر داد. مجتبی قدمگاهی؛ در گفتگو با مهر، از تدوین طرح توانمندی‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان توسط سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی با عنوان «سبدهای صادراتی محصولات دانش‌بنیان» خبر داد و گفت: در این مجموعه سبد‌ها تلاش شده، تفکیک صنعتی که بیانگر حوزه کاربرد محصولات است، مورد استفاده قرار گیرد. این تفکیک مبتنی بر حوزه‌های کاربرد مرسوم و شناخته شده تجاری و همچنین پتانسیل‌های عرضه شرکت‌های دانش‌بنیان بوده و شامل ۱۹ صنعت مختلف است. هر سبد در واقع به معرفی شرکت‌ها و محصولات دانش‌بنیان مرتبط که دارای پتانسیل صادرات هستند، می‌پردازد. معاون توسعه کسب‌وکار بین‌المللی سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، ادامه داد: صادرات محصولات در بخش‌های کشاورزی، صنایع غذایی، تجهیزات پزشکی، دارو و سلامت، صنعت نفت، عمران و ساختمان، صنایع معدنی، انرژی و صنایع نیروگاهی، فناوری اطلاعات و نرم افزار، صنایع شیمیایی صورت می‌گیرد.

مشاوره به شرکت‌ها برای رفع چالش مراودات مالی با کشورها

قدمگاهی؛ همچنین درباره چالش برخی شرکت‌های دانش‌بنیان در مراودات مالی با سایر کشور‌ها، گفت: بله به هر حال در تجارت بین‌الملل و شرایط تحریمی شرکت‌های دانش‌بنیان دچار چالش می‌شوند منتها کار در نهایت شدنی است و در حال‌حاضر میلیارد‌ها دلار مراوده تجاری با کشورهای دیگر انجام می‌دهیم. وی افزود: ما در این مسیر در کریدور صادرات در بخش‌های مالی به شرکت‌های دانش‌بنیان مشاوره می‌دهیم که بتوانند بهترین و ارزان‌‌ترین راه را برای تراکنش‌های مالی خود انتخاب کنند.