رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودروی تهران، گفت: نه سانحه اخیر برای رئیسجمهور و نه واردات، هیچ کدام بر بازار خودرو تأثیری نداشته است، بلکه صرفاً نوسانات دلار باعث کاهش اندک قیمت خودروهای داخلی در چند روز گذشته شده است. اسد کرمی؛ رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو تهران، در مورد وضعیت بازار خودرو گفت: […]
رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودروی تهران، گفت: نه سانحه اخیر برای رئیسجمهور و نه واردات، هیچ کدام بر بازار خودرو تأثیری نداشته است، بلکه صرفاً نوسانات دلار باعث کاهش اندک قیمت خودروهای داخلی در چند روز گذشته شده است. اسد کرمی؛ رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو تهران، در مورد وضعیت بازار خودرو گفت: بازار خودرو همچنان در رکود است، اما با نوسانات قیمت ارز که کاهشی بوده و دلار به ۵۷ هزار تومان رسیده است، قیمت خودروهای داخلی پنج تا شش درصد افت داشته است. به گزارش اقتصادآنلاین، کرمی درخصوص تأثیر حوادث اخیر بر وضعیت بازار خودرو، گفت: نه سانحه اخیر برای رئیسجمهور و نه واردات، هیچ کدام بر بازار خودرو تأثیری نداشته است، صرفاً نوسانات دلار باعث کاهش اندک قیمت خودروهای داخلی در چند روز گذشته شده است. وی افزود: ماشینهایی که در بازار پرطرفدار هستند مانند ۲۰۶ و پرشیا بیشتر خودشان را در بازار خودرو نشان میدهند و سریع نوسانات روی قیمت آنها تأثیر میگذارد. رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودروی تهران، در پاسخ به این سؤال که آیا خرید و فروش در بازار انجام میشود، گفت: خودرو اصلاً مشتری ندارد و این مربوط به این روزها نیست، از شب عید و قبل تر از آن بازار خودرو واقعاً قفل شده است و هیچ خرید و فروشی انجام نمیشود. کرمی؛ گفت: بازار باید یک ثباتی داشته باشد تا مردم بدانند اگر میخواهند خرید کنند، فردا روز حرف جدیدی مطرح نمیشود تا قیمتها افت پیدا کند و متضرر شوند. وی توضیح داد: وقتی هر چیزی سر جای خودش باشد و روال عادی داشته باشد، بازار کمکم حالت خودش را حفظ میکند، اما اگر قرار باشد وزارت صمت یک چیز بگوید و دلار هم مداوم در نوسان باشد، بازار بیثبات میشود. به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودروی تهران، هیچ آثاری از احتمال رونق در بازار خودرو مشاهده نمیشود. کرمی؛ میگوید: نمایشگاههای خودرویی که پروانه کسب دارند و سالم کار میکنند، همه به این وضعیت معترض هستند، چرا که حتی هزینه مخارج ایاب و ذهاب و کارگرشان هم درنیامده است. این مقام صنفی، درخصوص تأثیر خودروهای وارداتی بر بازار نیز، گفت: خودروهایی که وارد شده در تعداد محدود و لوآپشن هستند، همچنین قیمت این خودروها از قیمتی که قرار بوده داشته باشند بالاتر است و فکر نمیکنم در روند بازار خودرو تأثیرگذار باشند.
گروه خودرو- دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازی خودروی کشور، ضمن انتقاد از ساختار معیوب صنعت خودرو و نقش سیاستگذاریهای نادرست، از شکاف عمیق میان قیمت تمامشده و بازار خودرو گفت و اعلام کرد: در سالهای اخیر، ۶۲۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان یا همان سوبسید سیاه توزیع شده که هیچکدام به جیب ملت […]
گروه خودرو- صنعت و بازار خودرو همواره با چالشهای متعددی روبهرو بوده که همین امر سبب ایجاد شرایط سختی در این حوزه شده است. از سویی دیگر زدوبندهایی که در پشت صحنه این صنعت وجود دارد، خبر از لابیبازی برخی سودجویان داد که نفعشان در نابسامانی بازار خودرو است. به گزارش مناقصهمزایده، در همین راستا، […]
کاهش تقاضای مؤثر، این روزها بازار خرید و فروش خودرو را با رکود قابلتوجهی مواجه کرده و شاید بتوان گفت؛ بهنوعی بازار خودرو قفل شده است. وضعیتی که اگرچه باعث فروکش کردن تب سوداگری در بازار شده، اما تشدید آن در ماههای اخیر خودروسازان را با بحران نقدینگی مواجه کرده و میتواند آغازی بر بحران […]
با سیاست اصلاح قیمت در صنعت خودرو، فرصتی طلایی برای حذف دلالی، دسترسی مستقیم مصرفکننده به خودرو از کارخانه و بازگشت خودروسازان به مسیر سوددهی فراهم شده است. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از بازار، در سالهای گذشته، بازار خودروی ایران به دلایل عدیده مانند؛ اختلاف قیمت کارخانه و بازار، محدودیتهای عرضه، و سیاستگذاریهای غیرمنعطف […]
دیدگاه بسته شده است.