مدیرکل راهوشهرسازی استان ایلام، گفت: عملیات آسفالت و اجرای آخرین مراحل عملیاتی تونل کبیرکوه آغاز شده است. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از روابطعمومی راهوشهرسازی ایلام، فرشاد دوستی؛ اظهار کرد: تونل اصلی کبیرکوه به طول چهارهزار ۷۵۰ متر، بزرگترین تونل جادهای حالحاضر کشور است که عملیات لاینینگ و زیرسازی آن به پایان رسیده است و […]
مدیرکل راهوشهرسازی استان ایلام، گفت: عملیات آسفالت و اجرای آخرین مراحل عملیاتی تونل کبیرکوه آغاز شده است. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از روابطعمومی راهوشهرسازی ایلام، فرشاد دوستی؛ اظهار کرد: تونل اصلی کبیرکوه به طول چهارهزار ۷۵۰ متر، بزرگترین تونل جادهای حالحاضر کشور است که عملیات لاینینگ و زیرسازی آن به پایان رسیده است و عملیات اجرای روشنایی آن نیز در جریان است. وی افزود: عملیات لاینینگ هشت رشته تونل منتهی به تونل اصلی در مجموع به طول ۲٫۵ کیلومتر که بیشتر آنها به صورت سه خطه انجام شدهاند هم به پایان رسیده است و در حال تکمیل و بهرهبرداری هستند. دوستی؛ تشریح کرد: با پایان عملیات آسفالت و تکمیل روشنایی و راههای طرفین پیشبینی میشود، تونل کبیرکوه تا اواسط تیرماه زیر بار ترافیک قرار برود؛ اما افتتاح کامل تونل کبیرکوه منوط به اجرای تهویه و تأمین اعتبار آن است. مدیرکل راهوشهرسازی ایلام، هدف از احداث این تونل را تسهیل در تردد بین شهرستانهای درهشهر و آبدانان و ایجاد محور جادهای مناسب برای ارتباط استانهای مرکزی کشور از طریق مرزهای بینالمللی مهران و در آینده نزدیک مرز چیلات با کشور عراق است و علاوه بر آن موجب حذف پیچهای پر خطر و گردنههای سختگذر و برف گیر مسیر قدیم میشود. در مسیر تونل کبیرکوه از سمت آبدانان ۱۱ کیلومتر عملیات راهسازی (۶ کیلومتر به سمت مورموری و دهلران و سه کیلومتر به سمت شهر آبدانان و دو کیلومتر رمپ و لوپ پل زیرگذر) و از سمت شهرستان درهشهر بیش از شش کیلومتر راهسازی شامل: هشت رشته تونل به طول ۲۲۵۰ متر احداث شده است که بیشتر آنها به صورت سه خطه به خاطر سراشیبی و ایجاد مسیر سبقت احداث شدهاند.
دیدگاه بسته شده است.