گروه خودرو- معاون شهردار تهران، با بیان اینکه کمک دولت باعث شد که اتفاقات خوبی در زمینه توسعه زیرساختهای حملونقل عمومی تهران در این دوره بیفتد، گفت: چهار مدل خودروی برقی مجوز پلاک گرفتند. به گزارش مناقصهمزایده، محسن هرمزی؛ در ابتدا با اشاره به پلاکگذاری خودروهای برقی ویژه تاکسیرانان پایتخت، گفت: چهار مدل خودروی برقی […]
گروه خودرو- معاون شهردار تهران، با بیان اینکه کمک دولت باعث شد که اتفاقات خوبی در زمینه توسعه زیرساختهای حملونقل عمومی تهران در این دوره بیفتد، گفت: چهار مدل خودروی برقی مجوز پلاک گرفتند. به گزارش مناقصهمزایده، محسن هرمزی؛ در ابتدا با اشاره به پلاکگذاری خودروهای برقی ویژه تاکسیرانان پایتخت، گفت: چهار مدل خودروی برقی مجوز پلاک گرفتند، برای مثال با ایرانخودرو قرارداد ۱۰۰۰ خودرو از یک مدل بسته شده است. وی با بیان اینکه موضوع حملونقل برقی موضوعی زیربنایی است که محور توسعه کشور است، اظهار کرد: در این دوره با کمک دولت توجه ویژهای به زیرساختهای حملونقل عمومی شد و قریب به دومیلیارد دلار در شهر تهران به برقیسازی تخصیص یافت. معاون شهردار تهران، خاطرنشان کرد: کمک دولت باعث شد که اتفاقات خوبی در این دوره بیفتد. برقیسازی کمک بسیاری به کشور میکند. ما در کشور ناترازی در مصرف سوخت داریم. همچنین موضوع ترافیک و آلودگی هوا از دیگر معضلات پایتخت است که در این دوره، بنا را بر این گذاشتیم که به این مهم بپردازیم. هرمزی؛ در پاسخ به این سؤال که پروژه برقیسازی در سطح شهر چه وضعیتی دارد، خاطرنشان کرد: در شهرداری تهران قرارداد ۲۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی برقی بسته شده است. ۱۰ هزار دستگاه ون و ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی نیز به این عدد اضافه خواهد شد. همچنین قرارداد ۲۷۰۰ دستگاه اتوبوس با تولیدکنندگان داخلی بسته شده که ۱۰۰۰ دستگاه آن برقی است. همچنین در سال گذشته قرارداد ۲۷ دستگاه شارژ با ۵۴ نازل با شرکت مپنا بسته شد. همچنین در سالجاری قرارداد ۹۰۰ نقطه شارژ در پایتخت با مپنا بسته شده که باید تا سال آینده به ۴۵۰۰ نقطه برسد. معاون شهردار تهران، با اشاره به اینکه در پارکینگهای شهرداری یا در اماکنی مانند باغکتاب جانمایی نقطه شارژ خودروهای برقی پیشبینی شده است، عنوان کرد: یک قرارداد مطالعه با سازمان ترافیک پیرامون جانمایی جایگاه شارژ داریم. در تاکسیهای برقی قابلیت شب شارژ یا روز شارژ به صورت شارژ خانگی پیشبینی شده است. وی ادامه داد: با کمک وزارت صمت با ۱۱ خودروساز قرارداد داریم که ۲۷ هزار تاکسی برقی را وارد شهر کنیم. چهار مدلی که مجوز پلاک آنها گرفته شده، سیستم کاملاً برقی و آلایندگی صفر دارند. پیمایش این خودروها بین ۴۵۰ تا ۷۰۰ وات است. عمر مفید این باتریها بین هفت تا هشت سال است. هرمزی؛ تأکید کرد: دنیا به سمت برقیسازی رفته است. در چین مطلقاً تمام حوزه حملونقل عمومی به صورت برقی دنبال میشود. همچنین نزدیک به ۵۰ درصد حملونقل شخصی هم برقی است. سیاستهای دولت چین این است که خودروی برقی محور توسعه شده است. هرمزی؛ با بیان اینکه دولت و آقای رئیسی؛ پیشران برقیسازی پایتخت بودند، گفت: تصمیم دولت این است که مبلغی نزدیک به ۵۰۰ میلیون یورو را از محل نفت در اختیار خودروسازان ویژه این امر قرار بدهد. همچنین تعرفه تاکسی برقی نیمدرصد است. بحث تاکسی برگشتی از دیگر اقدامات دولت برای حمایت از توسعه برقیسازی است که براساس آن رانندگان این قابلیت را دارند که بعد از پنج تا هفت سال از تاکسیهای برقی با تعویضپلاک بهعنوان خودروی شخصی استفاده کنند. معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران، اظهار داشت: قریب به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه خودرویی است که اخیراً به تاکسیرانان تحویل داده خواهد شد که تنها ۳۰۰ میلیون تومان هزینه از سمت این افراد پرداخت شده است. هرمزی؛ گفت: در این دوره در حوزه اتوبوس نوسازی ناوگان گسترده بود. اتوبوسهای تهران فرسوده است. ابتدای دوره نزدیک به ۱۹۰۰ اتوبوس تحویل شهرداری شد که تنها ۸۶۰ دستگاه شاغل در خط بود. معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران، با بیان اینکه اکنون ۳۴۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده است، اظهار کرد: آمار اتوبوس فعال در خط ۳۳۰۰ دستگاه است. در کل دوره قبلی نوسازی ناوگان ۱۳۰ دستگاه بود. همت شهرداری و دولت به جد نوسازی ناوگان بود و جدای از ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس که قرارداد آن با چین بسته شده و ۲۷۰۰ اتوبوس داخلی، بیش از ۵۰۰۰ دستگاه نوسازی شده تا پایان دوره تحویل مردم خواهد شد. همچنین حسن کریمیسنجری؛ مدیر پروژه خودروهای برقی وزارت صمت نیز، گفت: روزانه ۱۱۰ میلیون لیتر سوخت در کشور مصرف میشود و برای مدیریت مصرف سوخت بهترین راهکار استفاده از خودروهای برقی است و این خودروها نهتنها در ایران، بلکه در دنیا یک راهکار مناسب برای کاهش گازهای گلخانهای است. او بیان کرد: متأسفانه خودروهایی که در کشور موجود است مصرف سوخت را افزایش میدهد و این موضوع باعث میشود که ما دچار ناترازی سوخت و مجبور به واردات سوخت شویم. وی گفت: یکی از مشکلاتی که ما با بحث خودروهای برقی داشتهایم این بود که در ابتدا این موضوع باید در کشور فرهنگسازی شود و سپس به موضوعات زیرساختهای آن که در ابتدا برق است پرداخت، تمامی این موضوعات در طی چندماه اخیر مورد بررسی قرار گرفته است بهطوری که اگر خودروهای برقی، برق مصرف میکنند در واقع مصرف سوخت کاهش پیدا خواهد کرد. مدیر پروژه خودروهای برقی وزارت صمت، افزود: در واقع برای جبران انرژی برق هم باید از مزارع انرژیهای تجدیدپذیر استفاده کرد، خودرو برقی یک موضوع اصلی برای داشتن هوای پاک است بهطوری که رویکرد اصلی دنیا توسعه و تکمیل زنجیره قطعات خودروهای برقی در حال افزایش است ولی امروز این موضوع در کشور ما برعکس است او گفت: خوشبختانه اولویت اصلی وزارت صمت برقیسازی حملونقل عمومی کشور و استفاده از خودروهای برقی است چرا که این خودروها بیشترین تردد را در کشور دارا هستند همچنین تاکنون ۳۰۰ میلیون دلار ارز برای واردات تاکسیهای برقی اختصاص داده شده و قرار است این خودروها از طریق شرکتهای خودروساز وارد شوند.
رئیس کمیسیون سلامت و محیطزیست شورای شهر تهران، از رئیسجمهور بهعنوان یک جراح قلب، خواستار تسریع در اجرای ماده ۱۲ قانون برای کمک به تاکسیرانهای تهرانی شد. به گزارش تسنیم، مهدی پیرهادی؛ درباره پرداخت کمکهزینه به تاکسیرانها برای خرید تاکسیهای برقی، اظهار کرد: یکی از اقداماتی که قطعاً در کاهش آلودگی هوای شهر تهران نقش […]
تردد تاکسیهای برقی در پایتخت زنگ ورود شتابزده وسایل نقلیه پاک شخصی و عمومی را به صدا درآورده است. خودروهای برقی در بازارهای جهانی چالشهای مانند شارژ، بیمه و خدمات پس از فروش ندارند. به گزارش بازار، اما در داخل کشور، هر سه چالش مذکور برای وسایل نقلیه نامبرده وجود دارد، شرکتهای خودروساز یا واردکننده […]
همزمان با آغاز فروش اقساطی تاکسیهای برقی کرمانموتور، چالش خرید، بیمه، شارژ، بازیافت، گارانتی، تعمیر و نگهداری بیشتر از گذشته پررنگ شده و وزارت صمت حاضر به مدیریت این چالشها نیست. به گزارش بازار، به تازگی فروش اقساطی تاکسیهای برقی کرمانموتور آغاز شده؛ این موضوع هیجان «برقیسازی» در پایتخت را بیشتر از گذشته کرده است. […]
سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران، راهاندازی سامانه تاکسی آنلاین را یکی از برنامههای این سازمان در سال جدید دانست. به گزارش ایسنا، شادی مالکی؛ در مورد برنامههای آتی این سازمان در سال جدید با بیان اینکه کنترل و نظارت هوشمند تاکسیها و همچنین مسئله تاکسیهای آنلاین در اولویت اقدامات قرار دارد، گفت: در مورد مسئله […]
دیدگاه بسته شده است.