هشدار اپل به اف بی‌آی: امنیت همه کاربرانمان را به خطر می‌اندازید

  کرگ فدریگی، رییس واحد مهندسی نرم افزار شرکت اپل با حمله به اف‌بی‌آی گفت: تقاضاهای پلیس آمریکا از این شرکت برای دسترسی به اطلاعات کاربران، امنیت تمامی کاربران محصولات ما را به خطر می‌اندازد. به گزارش فارس به نقل از تک‌کرانچ، وی تصریح کرد که اگر اپل مجبور به اجرای این درخواست‌ها شود، تمامی […]

 

کرگ فدریگی، رییس واحد مهندسی نرم افزار شرکت اپل با حمله به اف‌بی‌آی گفت: تقاضاهای پلیس آمریکا از این شرکت برای دسترسی به اطلاعات کاربران، امنیت تمامی کاربران محصولات ما را به خطر می‌اندازد.

به گزارش فارس به نقل از تک‌کرانچ، وی تصریح کرد که اگر اپل مجبور به اجرای این درخواست‌ها شود، تمامی کاربران سیستم عامل iOS در برابر حملات هکری آسیب‌پذیر خواهند بود.

اف‌بی‌آی مدتی است اپل را برای ایجاد آسیب‌پذیری‌های عمدی در سیستم عامل iOS خود تحت فشار قرارداده است و می‌گوید قصد دارد از این طریق در صورت لزوم به داده‌های خصوصی کاربران آیفون دسترسی داشته باشد. بهانه اف‌بی‌آی برای طرح این درخواست حفظ امنیت ملی آمریکاست. اما شرکت‌های فن‌آوری این کار را موجب از دست دادن اعتماد کاربران و اعتبار خود و همین طور نقض حریم شخصی افراد می‌دانند.

در حال حاضر رسیدگی به این پرونده در دادگاه در جریان است و این شرکت در تلاش است تا از تبدیل این درخواست اف‌بی‌آی به یک رویه جلوگیری کند.

 

کرگ فدریگی تسلیم شدن در برابر درخواست‌های اف‌بی‌آی را به معنای نادیده گرفتن سال‌ها تلاش مهندسان این شرکت برای طراحی ابزار امنیتی و ایجاد حفره امنیتی عمدی دانسته که ممکن است مورد سوءاستفاده دیگر هکر‌ها و جانیان هم قرار بگیرد.