فعالیت شرکت‌های غیرمجاز، صنعت هتلداری را با رکود همراه کرده است

رییس اتحادیه هتلداران فعالیت شرکت‌های غیرمجاز، صنعت هتلداری را با رکود همراه کرده است    رییس اتحادیه هتلداران تهران با تأکید بر این‌که شهر تهران شهر توریستی نیست و بیش‌تر مهمانان این شهر تجار و بازرگان هستند، گفت: فعالیت شرکت‌های غیرمجاز به صورت گسترده در شهر تهران تأثیر نامطلوبی را بر روند کسب‌وکار هتل‌‌ها داشته است. […]

رییس اتحادیه هتلداران

فعالیت شرکت‌های غیرمجاز، صنعت هتلداری را با رکود همراه کرده است   

رییس اتحادیه هتلداران تهران با تأکید بر این‌که شهر تهران شهر توریستی نیست و بیش‌تر مهمانان این شهر تجار و بازرگان هستند، گفت: فعالیت شرکت‌های غیرمجاز به صورت گسترده در شهر تهران تأثیر نامطلوبی را بر روند کسب‌وکار هتل‌‌ها داشته است.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، محمدعلی‌فرخ‌مهر اظهار کرد: کار برخی شرکت‌ها و مؤسسات که آپارتمان‌هایی را اجاره و از این طریق به مهمانان سرویس‌دهی می‌کنند‌، خلاف مقررات است‌؛ تاکنون بار‌ها نسبت به این مسأله اعتراض کرده‌ایم اما پاسخی از سوی مسؤولان دریافت نکرده‌ایم.

وی ادامه ‌داد: بیش‌تر این شرکت‌ها چینی هستند و با اجاره ساختمان اقدام به ارایه خدمات می‌کنند که در ابتدا این خدمات تنها شامل بازرگانان و تجاری که از چین می‌آمدند می‌شد اما اکنون به مهمانان سایر کشور‌ها نیز خدماتی از قبیل رستوران و اقامت ارایه می‌دهند.

فرخ‌مهر اظهار ‌کرد: در کنار این مؤسسات برخی شرکت‌ها و مؤسسات داخلی هم هستند که با استفاده تالارهای پذیرایی مجموعه خود اقدام به ارایه خدمات می‌کنند و همه این اقدامات بر روند کسب‌وکار هتلداران تأثیر‌گذار و فعالیت آنان را با رکود همراه کرده است.

رییس اتحادیه هتلداران تهران تصریح‌ کرد: سطح اشغال هتل‌‌ها به نسبت سال‌های قبل کاهش داشته و عدم بازگشت سرمایه، هتلداران را در بازپرداخت وام‌های دریافتی از بانک با مشکل مواجه کرده و استمرار این شرایط نه تنها دلزدگی سرمایه‌گذار داخلی را در پی دارد، بلکه سرمایه‌گذار خارجی را نیز دچار دوگانگی در سیاست‌ها و قراردادهای منعقدشده کرده و شرایط نامناسبی را در مسیر بازگشت سرمایه در سیاست‌های جاری بر گردشگری حاکم می‌کند.

رییس اتحادیه هتل‌‌ها و هتل‌آپارتمان‌های استان تهران گفت: برخورد قاطع با مراکز غیرقانونی و پلمپ آنها توسط اداره اماکن، عدم مجوز پذیرش گردشگر و مسافر در مراکز دولتی برای برون‌رفت از رکود حاکم بر مراکز اقامتی هتلی ضروری بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

فرخ‌مهر با تأکید بر اهمیت نظارت نهادهای امنیتی بر ورودی گردشگر و ایجاد سیستم‌های نظارتی بر رزرو و نحوه اسکان‌پذیری آنها در مراکز اقامتی دارای هویت و شناسنامه مانند سایر کشور‌ها که در فرم‌های فرودگاهی به مکان‌های اسکان اشاره و درج می‌شود، گفت: باید نظارت دقیق بر جای‌جای حضور گردشگر ایجاد شود تا از بحران‌های اجتماعی و فرهنگ‌های غیرمتعارف ایرانی اسلامی جلوگیری و موجبات دلگرمی هتلدار فراهم شود.

 

وی همچنین تعداد هتل ‌و هتل‌آپارتمان‌هایی که در شهر تهران با پروانه کسب فعالیت می‌کنند را ۱۳۰ واحد برشمرد و افزود: واحدهای غیرمجاز بیش‌تر این تعداد است.