پیشروی‌های نظامی در محورهای شمال و غرب عراق

    در آخرین پیشروی‌‌‌ها در شرق موصل نیروهای عراقی برای اولین بار به کرانه رود دجله رسیدند و نیز توانستند در درگیری تک‌تیرانداز‌‌ها و عوامل انتحاری داعش در منطقه تاریخی التله در شرق موصل این حمله‌ها را دفع کرده و در این منطقه پیشروی کنند. این در حالی است که جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش […]

    در آخرین پیشروی‌‌‌ها در شرق موصل نیروهای عراقی برای اولین بار به کرانه رود دجله رسیدند و نیز توانستند در درگیری تک‌تیرانداز‌‌ها و عوامل انتحاری داعش در منطقه تاریخی التله در شرق موصل این حمله‌ها را دفع کرده و در این منطقه پیشروی کنند. این در حالی است که جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش نیز ۵ پایگاه داعش در جنوب‌غرب کرکوک را بمباران کردند.

به گزارش مهر، فرماندهی عملیات «نینوا می‌آییم» اعلام کرد، نیروهای مبارزه با تروریسم بر کرانه شرقی پل چهارم کشیده شده روی رود دجله در ساحل چپ (شرق) موصل تسلط یافتند.

عبدالامیریارا…، فرمانده عملیات نینوا اعلام کرد، نیروهای مبارزه با تروریسم به کرانه‌شرقی رود دجله رسیدند.

پایگاه خبری العربیه در این باره اعلام کرد: نیروهای عراقی در شرق موصل روز یکشنبه به ساحل شرقی رودخانه دجله در نزدیکی پل چهارم رسیده و محله‌های جدیدی در اطراف این رودخانه (الفراق و المزارع) و محله الرفاق در شمال شرق موصل و نیز بخش‌هایی از منطقه یارمجه شرقی واقع در جنوب شرق موصل را به مناطق آزاد شمال اضافه کردند.

این پایگاه خبری به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد، نیروهای مشترک به سواحل رودخانه دجله رسیده و کنترل پل چهارم را به دست گرفتند. گروه تروریستی داعش پل چهارم شهر موصل واقع در ساحل شرقی رودخانه دجله را منفجر کرد.

این منبع افزود: نیروهای عراقی اولین یگان جنگی را روی این پل جهت رصد تحرکات دشمن مستقر کردند. این اولین باری است که نیروهای عراقی از ابتدای عملیات نظامی‌شان برای بازپس‌گیری شهر موصل خود را به کرانه رودخانه دجله رساندند.

همچنین منطقه تاریخی التله در شرق موصل شاهد درگیری‌های شدیدی میان نیروهای عراقی و داعش بود که با تک تیرانداز‌‌ها و عوامل انتحاری خود تلاش می‌کند مانع از پیشروی نیروهای عراقی شود، اما نیروهای عراقی توانستند مانع از عملیات جدید داعش برای نفوذ به این منطقه شوند.

نیروهای عراقی در عین حال در محله دومیز با داعش درگیر شدند. همزمان سازمان مبارزه با تروریسم عراق به سمت منطقه تاریخی التله در داخل موصل پیشروی کرد.

این سازمان روز شنبه محله‌های الاطبا یک و دو، الفرقان، الرفاق و الغفران شرق موصل را آزاد کرد.

نیروهای عراقی همزمان با درگیری‌های شدید با داعشی‌‌‌ها در اطراف محله دومیز و الساهرون در شرق موصل خود را به نزدیکی محله‌های فلسطین، دومیز و المزارع رساندند و امروز محله الدومیز و فلسطین را در شرق موصل آزاد کردند.

بخش غربی رودخانه که کوچکتر و پرجمعیت‌تر است، هنوز به‌طور کامل در کنترل داعش است.

در کنار عملیات موصل نیروهای عراقی با کمک ائتلاف ضد داعش از روز پنجشنبه عملیاتی را بازپس‌گیری شهرهای نزدیک به مرزهای سوریه به عنوان آخرین مناطق مسکونی تحت‌کنترل داعش آغاز کرده‌اند.