موثقی‌نیا خبر داد

صرفه‌جویی ۲٫۵ میلیارد دلاری بخش معدن حاصل از بومی‌سازی

رئیس هیئت عامل ایمیدرو، گفت: مجموع صرفه‌جویی ارزی حاصل از سیاست‌های بومی‌سازی ایمیدرو در بخش معدن و صنایع‌معدنی طی سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۲ به دومیلیارد و ۵۶۲ میلیون دلار رسید. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع‌معدنی ایران (ایمیدرو)، تصریح کرد: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب […]

رئیس هیئت عامل ایمیدرو، گفت: مجموع صرفه‌جویی ارزی حاصل از سیاست‌های بومی‌سازی ایمیدرو در بخش معدن و صنایع‌معدنی طی سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۲ به دومیلیارد و ۵۶۲ میلیون دلار رسید. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع‌معدنی ایران (ایمیدرو)، تصریح کرد: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر بومی‌سازی و با نگاه به چشم‌انداز سند توسعه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع‌معدنی ایران، باید برنامه‌ریزی دقیقی برای بومی‌سازی و توسعه صنایع‌معدنی در کشور -به‌عنوان سیاست پیشرو-، انجام شود. وی با اشاره به راهبری این سازمان برای بومی سازی، گفت: ۸۳۸ میلیون دلار از رقم فوق، در سال ۱۴۰۲توسط واحدهای زیرمجموعه و تابعه این سازمان به ثبت رسیده است. معاون وزیر صنعت،معدن‌وتجارت اظهار داشت: بومی‌سازی و توسعه ساخت داخل و همچنین استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی به‌عنوان یکی از مهم‌‌ترین راهبرد‌ها و سیاست‌های وزارت صمت و ایمیدرو است. وی یادآور شد: ایمیدرو سالانه اقدام به هدف‌گذاری کمی برای صرفه‌جویی ارزی از طریق بومی‌سازی در بخش تجهیزات، ماشین‌آلات، قطعات یدکی، مواد اولیه و همچنین طرح‌های توسعه کرده و برنامه‌ها و پروژه‌های اجرایی توسط شرکت‌های زیرمجموعه و تابعه را رصد و پایش می‌کند. رئیس هیئت عامل ایمیدرو، همچنین به نیاز معادن کشور به دامپتراک اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های رو به رشد معادن در نظام جمهوری اسلامی و آینده معدنکاری در ایران، ضروری است که گزارش فنی و اقتصادی و برنامه‌ای دقیق برای تأمین، ساخت داخل و بومی‌سازی دامپتراک ارائه شود. وی تأکید کرد: انسجام در تصمیمگیری، یکپارچگی و هماهنگی میان شرکت‌ها و بخش معدن کشور، اصول اولیه این طرح باشد به‌گونه‌ای که بتوان ضمن همکاری با شرکت‌های خارجی در تأمین این ماشین‌آلات، زمان‌بندی مناسبی برای اجرای برنامه تهیه شود. معاون وزیر صمت، با یادآوری اینکه تاکنون بومی‌سازی در دامپتراک ۶۰تنی انجام شده، نحوه عملی شدن عمق ساخت داخل و همچنین استفاده از توان و ظرفیت‌های داخل کشور را مورد تأکید قرار داد.