سرپرست معاونت حملونقل وزارت صنعت،معدنوتجارت، اعلام کرد که ظرفیت و توان تولید سالانه هزار دستگاه اتوبوس برقی در کشور ایجاد شده، اما تولید آن نیازمند سفارشگذاری توسط شرکتهای حملونقل است. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از وزارت صمت، احمد آقایی؛ در مورد تولید اتوبوس برقی در کشور، اظهار کرد: برخی شرکتهای داخلی از توانمندی تولید […]
سرپرست معاونت حملونقل وزارت صنعت،معدنوتجارت، اعلام کرد که ظرفیت و توان تولید سالانه هزار دستگاه اتوبوس برقی در کشور ایجاد شده، اما تولید آن نیازمند سفارشگذاری توسط شرکتهای حملونقل است. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از وزارت صمت، احمد آقایی؛ در مورد تولید اتوبوس برقی در کشور، اظهار کرد: برخی شرکتهای داخلی از توانمندی تولید اتوبوس برقی به صورت مونتاژی برخوردارند. وی با بیان اینکه تکنولوژی و فناوری اصلی خودروهای برقی اعم از (اتوبوس و تاکسی) باتری آن است، افزود: در ابتدای مسیر تولید خودروی برقی، باتری این خودروها از طریق واردات تأمین شود تا به مرور شرکتهای دانشبنیان درباره تولید باتری خودروهای برقی ورود کنند. البته در حالحاضر یکی، دو شرکت داخلی به موضوع تولید ورود کردهاند و بر روی سل و پکینگ باتری خودروهای برقی کار کردهاند تا اینکه با افزایش سطح بتوانیم گلوگاه تولید این خودروها را نیز برطرف کنیم.
تأمین ارز مورد نیاز تولید اتوبوس برقی در صورت سفارشگذاری
سرپرست معاونت حملونقل وزارت صمت، با بیان اینکه چند شرکت خودروساز داخلی به موضوع تولید اتوبوسهای برقی ورود کرده و نمونههایی را ساختهاند، تأکید کرد: اما تولید اتوبوس برقی بهدلیل شرایط قیمت باید براساس سفارشگذاری انجام شود لذا خودروساز باید سفارش را دریافت و سپس نسبت به تولید براساس برنامه سالانه اقدام کند. وی اضافه کرد: ظرفیت تولید اتوبوس برقی در کشور توسط شرکتهای داخلی بیش از هزار دستگاه است که فقط معطل سفارشگذاری است. لذا اگر سفارشگذاری برای تولید این خودروها توسط شرکتهای حملونقل انجام شود، بلافاصله وزارت صمت نسبت به موضوع تأمین و تخصیص ارز اقدام میکند. آقایی؛ گفت: با یک برنامه تولید متوالی و مستمر میشود، حداقل سالی هزار اتوبوس برقی تأمین میشود
دیدگاه بسته شده است.