بهای نفت اوپک به بالا‌ترین سطح ۲۰۱۶ رسید

  بهای سبد نفتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) به بالا‌ترین سطح سال ۲۰۱۶ رسید. به گزارش ایسنا به نقل از دبیرخانه اوپک؛ قیمت سبد نفتی اوپک در آخرین معاملات با ۷۳ سنت افزایش به ۳۲ دلار و ۳۴ سنت در هر بشکه رسید. نفت اوپک از ۱۵ دسامبر ۲۰۱۵ تاکنون هیچ گاه به این قیمت […]

 

بهای سبد نفتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) به بالا‌ترین سطح سال ۲۰۱۶ رسید.

به گزارش ایسنا به نقل از دبیرخانه اوپک؛ قیمت سبد نفتی اوپک در آخرین معاملات با ۷۳ سنت افزایش به ۳۲ دلار و ۳۴ سنت در هر بشکه رسید.

نفت اوپک از ۱۵ دسامبر ۲۰۱۵ تاکنون هیچ گاه به این قیمت نرسیده بود.

همچنین قیمت نفت در معاملات دیروز بازارهای جهانی به دلیل کم‌تر شدن عرضه و افزایش شایعات پیرامون احیای بازار، افزایش یافت.

نفت برنت در معاملات روز گذشته تقریباً با ۵۰ سنت افزایش به ۳۹ دلار و ۲۰ سنت در هر بشکه رسید و نفت سبک آمریکا نیز با ۴۴ سنت افزایش ۳۶ دلار و ۳۶ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. قیمت نفت آمریکا هم اکنون نسبت به سطوح ماه فوریه ۴۰ درصد افزایش یافته است.

بانک ANZ در بیانیه‌ای اعلام کرد: تولیدکنندگان نفت شیل برای ذخیره کردن سرمایه در حال جمع‌آوری دکل‌ها از میادین است.

آمار‌ها نشان می‌دهد، شرکت‌های انرژی آمریکایی هفته گذشته تعداد دکل‌های حفاری را برای یازدهمین هفته متوالی کاهش داده و به پایین‌‌ترین سطح از دسامبر ۲۰۰۹ تاکنون رساندند چرا که در بحبوحه سقوط قیمت نفت در حال کاهش تعداد دکل‌ها برای تمرکز بر چاه‌های تکمیل نشده هستند.

شرکت خدمات نفتی بیکرهیوز اعلام کرد: شرکت‌های حفاری در هفته منتهی به چهارم مارس ۸ دکل را تعطیل کردند و مجموع تعداد آن‌ها را به ۳۹۲ دکل رساندند.

بانک ANZ افزود: علاوه بر چشم انداز کاهش عرضه، تغییر نظر فعالان بازار نیز در بالا رفتن قیمت‌ها تأثیر داشته چرا که فعالان قراردادهای کوتاه مدتی را که بر پایه کاهش بیش‌تر قیمت‌ها بوده کنار گذاشته‌اند.

بخش تحقیقاتی BMI در آژانس رتبه‌بندی اقتصادی فیچ گروپ اعلام کرد: در ۴ تا ۶ هفته آینده قیمت‌ها تغییر خواهد کرد اما در عین حال در اظهارنظری محتاطانه گفت که انبارهای پر شده و کاهش تقاضای فصلی می‌تواند یک خطر کاهش قیمت را برای نفت به همراه داشته باشد.

 

این شرکت گفت که انتظار دارد متوسط قیمت نفت برنت و نفت آمریکا در سال ۲۰۱۶ به ترتیب ۴۰ و ۳۹ دلار ۵۰ سنت باشد.