برگزاری مناقصه سد مخملکوه؛ به‌زودی

  ‌معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان از تصویب احداث سد مخملکوه در مرکز این استان خبر داد. به گزارش ایسنا، محمد اصلانی در جلسه با اعضای شورای شهر خرم‎آباد که با هدف بررسی توافق شهرداری با قرارگاه خاتم‎الانبیا برگزار شد، گفت: مردم همیشه از مرحوم ساکی شهردار خرم‎آباد در قبل از انقلاب به نیکی […]

 

‌معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان از تصویب احداث سد مخملکوه در مرکز این استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمد اصلانی در جلسه با اعضای شورای شهر خرمآباد که با هدف بررسی توافق شهرداری با قرارگاه خاتمالانبیا برگزار شد، گفت: مردم همیشه از مرحوم ساکی شهردار خرمآباد در قبل از انقلاب به نیکی یاد میکنند، چون به آن‌ها خدمت کرده و کارهایش ماندگار است و امیدوارم ما نیز کارهایی را اجرا کنیم که اثرات ماندگاری داشته باشد.

وی با بیان این‌که رنگ‌آمیزی جدول، آسفالت یک کوچه و… ماندگار نیستند، اضافه کرد: معضل اصلی ما بحث عبور و مرور است و برای کاهش آن به احداث تقاطعهای غیرهمسطح نیاز داریم.

این معاون استاندار تصریح کرد: در این راستا استاندار لرستان با قرارگاه خاتمالانبیا توافق کرده ۴ تقاطع به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان در خرمآباد احداث کند که باید ابتدا شورای شهر با این کار موافقت کنند.

اصلانی یادآور شد: قرار است شهرداری ۷۰ درصد این پول را به قرارگاه، املاک بدهد و ۳۰ درصد هم استانداری وجه نقد و در روگذر ۶۰ متری به مسکن مهر هم با رایزنی استاندار، اداره کل راه و شهرسازی لرستان تقبل کرده که املاک بدهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان با بیان این‌که مشکل ترافیک در همه شهرهای کشور وجود دارد، افزود: متأسفانه ترافیک به معضل تبدیل شده و در هر شهری که میرویم این مشکل وجود دارد.

وی در ادامه به تصویب احداث سد مخملکوه در خرمآباد اشاره کرد و گفت: این سد بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که قرار است مناقصه آن بهزودی برگزار و توسط سرمایهگذار چینی احداث شود.

اصلانی درباره هتل صخرهای خرمآباد نیز بیان کرد: پروژه این هتل با این‌که سال‌ها پیش شروع شده، اما هنوز تکمیل نشده و جزو آثار باستانی به شمار میآید. ۱۷ اسفند مزایده آن برگزار و پروندهاش برای همیشه مختومه میشود.

 

این معاون استاندار لرستان با اشاره به پروژه پارک مینیاتوری خرمآباد تصریح کرد: به صورت جدی در این پروژه کار میشود و طبق برنامه زمانبندی در هفته دولت سال آینده به بهرهبرداری خواهد رسید.