تشریح وضعیت پرونده «کوروش کمپانی» و «موبایل موسوی»؛ پیش‌فروشان موبایل!

سخنگوی قوه‌قضاییه، گفت که ۵۱۸ شکایت از موبایل موسوی انجام شده است. موبایل موسوی ۶۸۸ میلیارد تومان از مشتریان دریافت کرده است. اصغر جهانگیر؛ سخنگوی قوه‌قضاییه، گفت: متهم اصلی پرونده موبایل موسوی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی بازداشت شده است. موبایل موسوی ۶۸۸ میلیارد تومان از مشتریان دریافت کرده است و ۳۵۲ میلیارد تومان […]

سخنگوی قوه‌قضاییه، گفت که ۵۱۸ شکایت از موبایل موسوی انجام شده است. موبایل موسوی ۶۸۸ میلیارد تومان از مشتریان دریافت کرده است. اصغر جهانگیر؛ سخنگوی قوه‌قضاییه، گفت: متهم اصلی پرونده موبایل موسوی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی بازداشت شده است. موبایل موسوی ۶۸۸ میلیارد تومان از مشتریان دریافت کرده است و ۳۵۲ میلیارد تومان تعهد خود را انجام داده ولی نتوانسته ۳۳۶ میلیارد تومان از تعهدات خود را ایفا کند. به گفته جهانگیری؛ پرونده درمرحله تحقیقات مقدماتی است. ۱۶ خرداد ماه، فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری مدیر و مؤسس موبایل استقلال آمل به‌دلیل کلاهبرداری از شهروندان خبر داد. موبایل موسوی که اسپانسر باشگاه استقلال است به اتهام کلاهبرداری ١٠٠ میلیاردی دستگیر شد. حسن مفخمی‌شهرستانی؛ فرمانده انتظامی استان مازندران، در این باره توضیح داد: در پی مراجعات مردمی به مراجع قضایی و انتظامی مبنی‌بر کلاهبرداری و نداشتن تعهد به قرارداد‌ها توسط مدیر و مؤسس موبایل استقلال آمل، موضوع در دستور کار فرماندهی انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

بیش از ۷۱۰۰ نفر شکایت خود را در پرونده کوروش کمپانی ثبت کرده‌اند

سخنگوی قوه‌قضاییه، با بیان اینکه بیش از ۷۱۰۰ نفر با مطالبه بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان شکایت خود را در پرونده «کوروش کمپانی»، ثبت کرده‌اند، اعلام کرد که دادستان تهران هم دستور داده تا از همه ظرفیت‌‌ها استفاده شود تا در مرحله اول بتوان حقوق مال‎باختگان را تأمین کرد. او با اشاره به اینکه معمولاً کسانی که هدفمند و سازمان‎یافته نسبت به بردن پول مردم اقدام می‌کنند وقتی کار به دستگاه قضایی کشیده می‌شود و فرد مجرم دستگیر می‌شود، معمولاً اموالی که از این فرد یا افراد بدست می‌آید، تکافوی خسارت مال‎باختگان را نمی‌دهد لذا اینجا دستگاه قضایی با موضوعی روبه‌رو می‌شود که به چه نحو حقوق مالباختگان را از اموالی که کشف شده، تأمین کند، اضافه کرد: یک روش این‎گونه است که به نسبتی که افراد پول گذاشته‎اند، حقوق‎شان را پرداخت کنیم، این در یک‎جا ممکن است از نظر قانونی درست باشد در این صورت دائماً شکات باقی می‌مانند و همیشه با این روبه‌رو هستند، حجم زیادی از افراد درصدی از پول خود را دریافت می‌کنند. سخنگوی قوه‌قضاییه، همچنین با اشاره به اینکه در رابطه با متهم در پرونده «کوروش کمپانی» املاکی در اصفهان و تعدادی خودروی مدل بالا در کیش و امارات شناسایی و توقیف شده است، گفت: از طریق مراجع بین‎المللی و اینترپل کار‌‌ها را دنبال می‌کنیم تا متهم دستگیر و به کشور بازگردانده شود.

منبع: خبرگزاری میزان