آغاز سال جدید با ادامه یکه‌تازی ایران در آسیا

اولین رنکینگ فیفا در ۲۰۱۷ اعلام شد آغاز سال جدید با ادامه یکه‌تازی ایران در آسیا در نخستین رنکینگ منتشر شده از سوی فدراسیون جهانی فوتبال در سال ۲۰۱۷ تیم ملی ایران همچنان یکه تازی‌‌اش در قاره آسیا و حضور در جمع ۳۰ تیم برتر دنیا را ادامه داد. به گزارش «ورزش سه»، در جدید‌ترین […]

اولین رنکینگ فیفا در ۲۰۱۷ اعلام شد

آغاز سال جدید با ادامه یکه‌تازی ایران در آسیا

در نخستین رنکینگ منتشر شده از سوی فدراسیون جهانی فوتبال در سال ۲۰۱۷ تیم ملی ایران همچنان یکه تازی‌‌اش در قاره آسیا و حضور در جمع ۳۰ تیم برتر دنیا را ادامه داد.

به گزارش «ورزش سه»، در جدید‌ترین رنکینگ اعلام شده از سوی فیفا تیم ملی ایران با ۸۱۶ امتیاز و ایستادن در جایگاه ۲۹ دنیا بدون تغییر نسبت به آخرین ماه میلادی سال ۲۰۱۶ موفق شد سال جدید میلادی را نیز با آقایی در قاره آسیا آغاز کند.

بعد از تیم ملی ایران کره‌جنوبی قرار دارد که مثل رقیب سنتی‌‌اش در قاره کهن بدون تغییر و با ۶۹۹ امتیاز در رده سی و هفتم جهان ایستاده و دوم آسیا نام گرفته است. بعد از این تیم استرالیا با ۶۴۹ امتیاز در رده ۴۴ دنیا، ژاپن با ۶۴۴ امتیاز در رده ۴۶ دنیا و عربستان با ۶۴۱ امتیاز در رده ۴۸ دنیا ۵ تیم برتر قاره آسیا در این رنکینگ محسوب می‌شوند که استرالیا با ۳ پله صعود و عربستان با ۶ پله صعود مواجه شده و ژاپن با یک پله سقوط روبه‌رو شد.

تیم‌های برتر رنکینگ ماه اول سال ۲۰۱۷ میلادی به این شرح اعلام شد که آرژانتین همچنان به یکه‌تازی‌‌اش در فوتبال دنیا ادامه داده است.

۱- آرژانتین ۱۶۳۴ امتیاز

۲- برزیل ۱۵۴۴ امتیاز

۳- آلمان ۱۴۳۳ امتیاز

۴- شیلی ۱۴۰۴ امتیاز

۵- بلژیک ۱۳۶۸ امتیاز

۶- کلمبیا ۱۳۴۵ امتیاز

۷- فرانسه ۱۳۰۵ امتیاز

۸- پرتغال ۱۲۲۹ امتیاز

۹- اروگوئه ۱۱۸۷ امتیاز

۱۰- اسپانیا ۱۱۶۶ امتیاز