زنگنه عنوان کرد:فاینانس؛ شرط موفقیت شرکت‌های اوکراینی در اجرای پروژه‌های نفتی

    وزیر نفت با بیان این که صنعت نفت پروژه‌های زیادی را برای سرمایه‌گذاری طراحی کرده است، گفت: شرط موفقیت شرکت‌های اوکراینی در ایران این است که همه عملیات از طریق سیستم بانکی این کشور فاینانس شود. به گزارش شانا، بیژن زنگنه در دیدار با هنادی زوبکو، معاون نخست وزیر اوکراین با اشاره به […]

 

  وزیر نفت با بیان این که صنعت نفت پروژه‌های زیادی را برای سرمایه‌گذاری طراحی کرده است، گفت: شرط موفقیت شرکت‌های اوکراینی در ایران این است که همه عملیات از طریق سیستم بانکی این کشور فاینانس شود.

به گزارش شانا، بیژن زنگنه در دیدار با هنادی زوبکو، معاون نخست وزیر اوکراین با اشاره به این که فعالیت صنعت نفت با شرکت‌های اوکراینی به گذشته‌های دور بازمی‌گردد که در آن شرکت‌های این کشور در صنعت گاز ایران فعالیت داشته‌اند، یادآور شد: شرکت‌های اوکراینی در بخش ساخت توربین و کمپرسورهای گازی با صنعت گاز ایران همکاری داشته‌اند که این همکاری می‌تواند در پساتحریم ادامه یابد.

وی با تأکید بر لزوم گسترش شناخت فرصت‌های همکاری میان تهران و کی‌یف ساخت تجهیزات را یکی از زمینه‌های همکاری عنوان کرد و گفت: دو کشور می‌توانند در زمینه ساخت تجهیزات همکاری خوبی با یکدیگر داشته باشند ضمن این که ظرفیت‌های خوبی در این بخش در ایران وجود دارد.

وزیر نفت با بیان این که ما برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی پروژه‌های زیادی را طراحی کرده‌ایم به بخش پتروشیمی اشاره کرد و افزود: به عنوان نمونه بخش صنعت پتروشیمی ایران در سال‌های آینده به ٥٠ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد که بخشی از این سرمایه‌گذاری باید از سوی شرکت‌های خارجی تأمین شود.

به گفته زنگنه، شرط موفقیت شرکت‌های اوکراینی در ایران این است که همه مراحل انجام پروژه از طریق سیستم بانکی این کشور فاینانس شود در غیراین صورت سطح عملیات نفتی در حد محدودی باقی می‌ماند.

 

وزیر نفت همچنین با اشاره به این که بخش بالادستی صنعت نفت و گاز به بیش از ١٣٠ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد، یادآور شد: ما نمی‌توانیم با اتکا به درآمدهای جاری این کار‌ها را انجام دهیم؛ این میزان سرمایه‌گذاری باید از طریق منابع خارجی تأمین شود.